Slovenija med prvimi na svetu vpeljala možnost souporabe električnih vozil v državni upravi.
Minister za javno upravo Boris Koprivnikar, minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič in prokurist podjetja Avant Car Matej Čer so danes podpisali pogodbo o souporabi električnih vozil za potrebe državne uprave. Gre za pilotni projekt, ki bo poskusno trajal eno leto, potem bodo ocenili izkušnje. Prav tako gre za model delitvene ekonomije, ki temelji na slovenskem znanju in slovenskem podjetju.
Kot je poudaril Boris Koprivnikar, ministrstvo že nekaj časa uvaja vrsto aktivnosti v okviru koncepta Slovenija zelena referenčna država v digitalni Evropi, med drugim poleg tega pilotnega projekta tudi zeleno javno naročanje, zeleno pisarno in drugo. Ta koncept pomeni, da želijo Slovenijo premakniti korak naprej v razvoju tako, da že razvite modele začnemo sistemsko uporabljati in da smo z zeleno tehnologijo naravnani k ekologiji, vplivom na okolje ter spoštovanju ljudi in njihovega komforta. Primer souporabe električnih vozil je v skladu z njihovimi prizadevanji, da v Sloveniji ne želimo biti zgolj sledilci sodobnega razvoja, ampak želimo s svojimi poslovnimi modeli, pristopi na tem področju svetu pokazati, da imamo rešitve, slovensko znanje, slovensko organizacijo, ki lahko drugim državam predstavljajo vzgled ter si drznemo preizkusiti nekaj novega. S tem projektom ministrstvo za javno upravo zagotavlja mobilnost svojim zaposlenim in če to lahko storijo tako, da niso obremenjeni z lastništvom, je to nekaj, kar je vredno preizkusiti.
Po besedah ministra za infrastrukturo dr. Petra Gašperšiča gre za nov ukrep s področja trajnostne mobilnosti, ki je ena izmed ključnih usmeritev in pozornosti ministrstva. Prehod v nizkoogljično družbo namreč ni več oddaljena prihodnost, zato se moramo zanj prizadevati na vsakem koraku. Eden izmed ukrepov pa je dekarbonizacija prometa, v okvir katerega se primerno vklaplja tudi souporaba električnih vozil. Elektromobilnost je namreč ključni dejavnik, s katerim lahko zmanjšamo izpuste v prometu. Lani se je zaključil tudi projekt izgradnje hitrih polnilnic na avtocestnem križu. V uporabi je že 28 hitrih polnilnic, s čimer je Slovenija med bolje pokritimi državami znotraj EU. Da bi bilo v uporabi čim več električnih vozil, so v okviru Eko sklada že od leta 2011 na voljo spodbude, ki so jih lani še povišali. Rezultati vseh teh aktivnosti se kažejo tudi naraščanju prodaje električnih vozil, saj smo jih v letu 2016 prodali za 75 odstotkov več kot v preteklih letih. Na ministrstvu pripravljajo tudi strategijo in akcijski načrt za spodbujanje uporabe alternativnih goriv in v okviru tega bodo tudi ukrepi, ki bodo še dodatno spodbujali napredovanje električne mobilnosti. Slovenija je po številu vozil na prebivalca med najbolj motoriziranimi državami v EU. Model souporabe vozil omogoča velik potencial, zato si želijo, da bi se ta model širil, še predvsem v mestih. In s tem podpisom sporazuma delajo korak v tej smeri.
Matej Čer iz podjetja Avant Car je pojasnil, da bo ta nova vrsta mobilnosti prinesla nižje stroške mobilnosti, ki so danes na nivoju polovice povprečne plače posameznika. In s souporabo lahko bistveno bolj izrabimo ta sredstva. Hitreje bomo uspeli ponotranjiti te nove koncepte, hitreje bomo lahko naredili korak naprej. In poslanstvo sporazuma je prav v tem, da se uporabniška izkušnja posameznih uporabnikov približa širšemu krogu odločevalcev in se na ta način pospeši razvoj Slovenije.