Vlada je na včerajšnji seji odbora za gospodarstvo sprejela Informacijo o nameravanem pristopu Republike Slovenije k Izjavi o ničelnih emisijah ladijskega prometa do leta 2050 in Izjavi o spodbujanju tranzicije k brezogljičnim osebnim in lahkim tovornim vozilom. Omenjena tematika bo sicer osrednja tema današnjih razprav v okviru Dneva prometa na Podnebni konferenci Združenih narodov COP26, ki poteka v Glasgowu.
Kot so sporočili iz vlade, se Slovenija skladno s Strategijo razvoja prometa v Republiki Sloveniji do leta 2030 zavzema za preprečevanje, zmanjševanje in blaženje vplivov na okolje zaradi dejavnosti, povezanih s prometom. Cilj strategije je zlasti zmanjšati izpuste toplogrednih plinov, povezanih s prometom, ki je eden glavnih virov onesnaževanja ozračja. To naj bi dosegli s sklopom ukrepov glede navad v zvezi z mobilnostjo (premik k javnemu prevozu in okolju prijaznim načinom prevoza) in izboljšanja tehnologije za vozila.
Strategija na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju med drugim zastavlja cilj, da Slovenija po letu 2025 omeji prvo registracijo osebnih in lahkih tovornih vozil kategorij M1 (osebna vozila do 8 potnikov poleg voznika) in MG1 (terenska vozila kategorije M1) ter N1 (lahka tovorna vozila do 3,5 t skupne mase), ki imajo po deklaraciji proizvajalca izpust ekvivalenta CO2 višji od 100 g/km. Po letu 2030pa je predvideno znižanje te meje na 50 g/km.
V vladi ob tem poudarjajo, da Slovenija podpira krepitev globalnih podnebnih ambicij, saj bo le tako možno doseči cilje Pariškega sporazuma, skladno s poročilom IPCC glede omejevanja segrevanja ozračja na 1,5°C. V skladu s temi prizadevanji bo Slovenija tudi pristopila k Izjavi o spodbujanju tranzicije k brezogljičnim osebnim in lahkim tovornim vozilom.