Energetika

SODO ureja tudi statuse na področju EE infrastrukture

Pri tem gre za tisto elektroenergetsko infrastrukturo, ki ni v lasti družbe SODO ali pogodbenih partnerjev, in ima status javne infrastrukture.  
SODO ureja tudi statuse na področju EE infrastrukture

Omenjena infrastruktura danes predstavlja potencialno nevarnost, saj neurejena razmerja na tej infrastrukturi predstavljajo tveganje za delovanje sistema (marsikje namreč ni jasno lastništvo in vzdrževanje objektov).    

Na kakšni osnovi in kako družba SODO uresničuje projekt urejanja statusov elektroenergetske, ki ni v lasti družbe? Kaj so doslej že uresničili?  

Kot pojasnjuje vodstvo družbe  SODO, mora distribucijski operater na podlagi 82. člena EZ-1, če ni lastnik distribucijskega sistema ali njegovega dela in ima ta javni značaj, z lastnikom ali drugo osebo, ki z lastnino upravlja ali razpolaga, skleniti pogodbo, s katero uredi vsa vprašanja glede uporabe tega sistema za upravljanje nalog distribucijskega operaterja.  

Javni značaj ima elektroenergetska infrastruktura, na katero sta priključena vsaj dva uporabnika. Posamezni priključki in transformatorske postaje, iz katerih se napaja samo en uporabnik, niso del javne elektroenergetske infrastrukture in ni nobene zakonske podlage za urejanje pogodbenega razmerja za ta del omrežja.  

Družba SODO je pri urejanju razmerij na elektroenergetski infrastrukturi, ki ima javni značaj, prepoznala in identificirala infrastrukturo v dveh delih.  

Infrastruktura znotraj malih in zaprtih sistemov  

Prvi del predstavlja infrastrukturo za distribucijo električne energije znotraj malih in zaprtih sistemov za distribucijo električne energije, ki v skladu z zakonom niso pridobili statusa zaprtega distribucijskega sistema (v nadaljevanju: ZDS).

To so sistemi, v katerih je eno obračunsko merilno mesto, uporabniki pa imajo neustrezna merilna mesta in neustrezen način napajanja z električno energijo. V takšnih sistemih je potrebno za vsa merilna mesta izdati soglasja za priključitev ter zagotoviti ustrezno omrežje in urediti merilna mesta. Po ureditvi vseh merilnih mest, le ta postanejo končna in ukine se obstoječe obračunsko merilno mesto za celoten ZDS.  

Kot so povedali v družbi SODO, so uspešno uredili razmerja na območjih TDR Ruše, Metalna Maribor, Elektrokovina Maribor, Jeklotehna Maribor, trenutno poteka urejanje razmerij na območju  Nafte Lendava.  

Transformatorske postaje in deli omrežja v tuji lasti  

Drugi del pa predstavlja infrastrukturo, kot so transformatorske postaje in deli omrežja v tuji lasti, na katere je priključenih več uporabnikov, in je razpršena po celotnem območju Slovenije. Večina omenjene infrastrukture je že v takšnem stanju, da zahteva večje investicijske posege v smislu zamenjave dotrajane opreme.  

Dodaten velik problem predstavljajo neurejena lastniška razmerja obstoječih lastnikov oz. dokazovanje lastništva, obremenitve nepremičnin, neurejena etažna lastnina, urejanje odmere zemljišča, urejanje pravice urejanje odmere, obremenitve nepremičnin, urejanje odmere zemljišča, urejanje služnosti, pomanjkanje dokumentacije in neustrezne evidence, zaradi česar bodo postopki dolgotrajni in kompleksni.  

V tem delu je družba SODO uspešno uredila razmerja na infrastrukturi, ki je bila v lasti Ministrstva za obrambo RS (bivši vojaški objekti) in Ministrstva za pravosodje (objekti na mejnih prehodih), so še pojasnili v vodstvu omenjene družbe.