Pri tem gre za tisto elektroenergetsko infrastrukturo, ki ni v lasti
družbe SODO ali pogodbenih partnerjev, in ima status javne infrastrukture.
Omenjena infrastruktura danes predstavlja potencialno nevarnost,
saj neurejena razmerja na tej infrastrukturi predstavljajo tveganje za
delovanje sistema (marsikje namreč ni jasno lastništvo in vzdrževanje
objektov).
Na kakšni osnovi in kako družba SODO uresničuje projekt urejanja
statusov elektroenergetske, ki ni v lasti družbe? Kaj so doslej že uresničili?
Kot pojasnjuje vodstvo
družbe SODO, mora distribucijski
operater na podlagi 82. člena EZ-1, če ni lastnik distribucijskega sistema ali
njegovega dela in ima ta javni značaj, z lastnikom ali drugo osebo, ki z
lastnino upravlja ali razpolaga, skleniti pogodbo, s katero uredi vsa vprašanja
glede uporabe tega sistema za upravljanje nalog distribucijskega operaterja.
Javni značaj ima elektroenergetska infrastruktura, na katero sta
priključena vsaj dva uporabnika. Posamezni priključki in transformatorske
postaje, iz katerih se napaja samo en uporabnik, niso del javne
elektroenergetske infrastrukture in ni nobene zakonske podlage za urejanje
pogodbenega razmerja za ta del omrežja.
Družba SODO je pri urejanju razmerij na elektroenergetski
infrastrukturi, ki ima javni značaj, prepoznala in identificirala
infrastrukturo v dveh delih.
Infrastruktura
znotraj malih in zaprtih sistemov
Prvi del predstavlja infrastrukturo za distribucijo električne
energije znotraj malih in zaprtih sistemov za distribucijo električne energije,
ki v skladu z zakonom niso pridobili statusa zaprtega distribucijskega sistema
(v nadaljevanju: ZDS).
To so sistemi, v katerih je eno obračunsko merilno mesto,
uporabniki pa imajo neustrezna merilna mesta in neustrezen način napajanja z
električno energijo. V takšnih sistemih je potrebno za vsa merilna mesta izdati
soglasja za priključitev ter zagotoviti ustrezno omrežje in urediti merilna
mesta. Po ureditvi vseh merilnih mest, le ta postanejo končna in ukine se
obstoječe obračunsko merilno mesto za celoten ZDS.
Kot so povedali v družbi SODO, so uspešno uredili razmerja na
območjih TDR Ruše, Metalna Maribor, Elektrokovina Maribor, Jeklotehna Maribor,
trenutno poteka urejanje razmerij na območju
Nafte Lendava.
Transformatorske
postaje in deli omrežja v tuji lasti
Drugi del pa predstavlja infrastrukturo, kot so transformatorske
postaje in deli omrežja v tuji lasti, na katere je priključenih več
uporabnikov, in je razpršena po celotnem območju Slovenije. Večina omenjene
infrastrukture je že v takšnem stanju, da zahteva večje investicijske posege v
smislu zamenjave dotrajane opreme.
Dodaten velik problem predstavljajo neurejena lastniška razmerja
obstoječih lastnikov oz. dokazovanje lastništva, obremenitve nepremičnin,
neurejena etažna lastnina, urejanje odmere zemljišča, urejanje pravice urejanje
odmere, obremenitve
nepremičnin, urejanje odmere zemljišča, urejanje služnosti, pomanjkanje
dokumentacije in neustrezne evidence, zaradi česar bodo postopki dolgotrajni in
kompleksni.
V tem delu je družba SODO uspešno uredila razmerja na
infrastrukturi, ki je bila v lasti Ministrstva za obrambo RS (bivši vojaški
objekti) in Ministrstva za pravosodje (objekti na mejnih prehodih), so še
pojasnili v vodstvu omenjene družbe.