Obnovljivi viri

Sončne elektrarne kmalu na vseh strehah nakupovalnih središč

Družba SES bo na svojih petih nakupovalnih središčih po Sloveniji postavila za 4,3 MW sončnih elektrarn, s čimer naj bi pokrili približno petino svojih potreb po električni energiji.

Sončne elektrarne kmalu na vseh strehah nakupovalnih središč

Družba SES Spar European Shopping Centers, ki upravlja s petimi slovenskimi nakupovalnimi središči v Ljubljani Celju in Mariboru, veliko pozornosti namenja tudi učinkoviti rabi energije. Tako so v zadnjih nekaj letih porabo energije v povprečju že zmanjšali za tretjino, ambiciozne načrte pa imajo tudi za naprej. Trenutno tako poteka intenzivno delo na namestitvi fotovoltaičnih sistemov na vseh petih lokacij v Sloveniji, pri čemer naj bi sončne elektrarne na njih zaživele do poletja. Na približno 21.000 kvadratnih metrih na strehah nakupovalnih središč bo nameščenih skoraj 11.000 sončnih panelov s skupno močjo 4,3 MW, s proizvedeno električno energijo pa naj bi pokrili petino vseh svojih potreb. S tem naj bi prihranili približno 1239 ton emisij CO2 na leto oziroma toliko, kot da bi posadili 55.000 dreves. Vrednost celotne naložbe je ocenjena na 5,5 milijona evrov, pri čemer bodo samo za postavitev sončne elektrarne v CItyparku Ljubljana namenili 1,3 milijona evrov. Njena moč bo 754 kW, na ta način pa bodo zmanjšali emisije CO2 v prestolnici za 205 ton.
Kot rečeno, v družbi SAS že ves čas namenjajo upravljanju z energijo zelo veliko pozornosti, pri čemer imajo vsa nakupovalna središča tudi sistem upravljanja z energijo v skladu s standardom EN ISO 50001:2018, ki podjetjem ponuja niz pravil s ciljem izboljšanja procesov in optimizacije porabe energije. Med ukrepi, ki jih je družba SES v preteklosti že izvedla na vseh svojih 30 nakupovalnih središčih po Evropi, gre med drugim omeniti postopen popoln prehod na energetsko varčno tehnologijo LED za zunanjo in notranjo razsvetljavo, uporabo rekuperacije toplote in nočnega prezračevanja za klimatizacijo ter sistem za nadzor prezračevanja, ki je prilagojen frekvenci obiskovalcev, pa tudi prilagajanje temperature v notranjosti nakupovalnih središč.

Brane Janjič
O avtorju