Energetika

Sprejet Načrt uravnavanja cen za leti 2014 in 2015

Vladna priporočila naj bi upoštevali tudi sistemski regulatorji, čeprav na oblikovanje cen, ki so pod njihovim neposrednim nadzorom, vlada nima vpliva.
Sprejet Načrt uravnavanja cen za leti 2014 in 2015
Vlada je sprejela Načrt uravnavanja reguliranih cen za leti 2014 in 2015. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo bo z Načrtom uravnavanja reguliranih cen za leti 2014 in 2015 seznanilo neodvisne regulatorje, lokalne skupnosti in gospodarska združenja, da bodo pri oblikovanju cen iz svoje pristojnosti in pri sprejemanju odločitev, ki vplivajo na cene, lahko upoštevali usmeritve Načrta uravnavanja reguliranih cen za leti 2014 in 2015.
Kot so zapisali, vlada pri vodenju ekonomskih politik spremlja tudi zagotavljanje stabilnosti cen. S svojimi politikami tako neposredno in posredno oblikuje makroekonomsko okolje, ki srednjeročno zagotavlja, da rast cen v Sloveniji ne odstopa od povprečne rasti cen na evrskem območju za več, kakor izhaja iz morebitnih razlik v gospodarski rasti in produktivnosti.
Cilj vlade pri reguliranju cen je, da skupna rast cen, za katere veljajo različne oblike regulacije, v prihodnjih dveh letih ne bo presegla rasti cen, ki jo kot srednjeročni inflacijski cilj zagotavlja Evropska centralna banka in je opredeljena kot pozitivna medletna inflacija pod dva odstotka, vendar blizu te meje. Pri tem bo vlada dopuščala možnost, da rast posamezne skupine cen odstopa od tega cilja, če gre za sistemsko ureditev področja.
Pri usklajevanju davčnih obremenitev in taks bo vlada poleg že sprejete zakonodaje, ki določa potek usklajevanja davčnih stopenj s stopnjami v EU, kot splošno načelo upoštevala, da tudi njihova povišanja ne presežejo ciljne rasti reguliranih cen, razen če gre za uskladitev z direktivami EU.
Pri cenah, ki jih ponudniki oblikujejo s soglasjem neodvisnih regulatorjev, vlada pričakuje, da se bodo pri sprejemanju odločitev na področju reguliranih cen upoštevale navedene usmeritve zaradi proučitve njihovega učinka na inflacijo.
Načrt uravnavanja reguliranih cen za leti 2014 in 2015 tako med drugim zajema tudi cene, ki se oblikujejo na podlagi mehanizmov cen po Zakonu o kontroli cen (naftni derivati, daljinska energija za ogrevanje) ter cene, ki so pod neposrednim nadzorom sistemskih regulatorjev in na njihovo neposredno oblikovanje vlada nima vpliva: poštne storitve, telekomunikacijske storitve, omrežnina za elektriko in zemeljski plin.
Skupno povišanje cen, ki so pod različnimi oblikami regulacije, bo po oceni UMAR v letu 2014 znašalo 0,1, v letu 2015 pa 0,2 odstotka. Pri izračunu za leti 2014 in 2015 niso upoštevane nekatere spremembe cen, ki so v načrtu sicer predvidene in so pod neposrednim nadzorom sistemskih regulatorjev. Tako pri nekaterih skupinah višine povišanj še niso znane (poštne storitve), pri drugih (telekomunikacijske storitve ter spremembe pri tarifnih postavkah omrežnine za elektroenergetska omrežja in zemeljski plin) pa bi bilo za natančnejšo oceno vpliva na inflacijo potrebnih več parametrov. Kljub temu UMAR ocenjuje, da bo ob predlaganih spremembah vpliv spremeb teh cen na inflacijo neznaten. (bj)
Brane Janjič
O avtorju