Pogovor z mag. Igorjem Podbelškom Z VIDEO POSNETKOM
Elektro energija ima od 23. marca letos novo vodstvo, ko je bil za zastopnika podjetja imenovan mag. Igor Podbelšek. Mag. Podbelšek ima željo, da Elektro energija postane prepoznaven ponudnik celovite energetske oskrbe in različnih energetskih storitev v širši JV regiji. Največji poudarek daje izgradnji zaupanja in dobrih odnosov z odjemalci, za katere pravi, da jim je potrebno prisluhniti. V pogovoru je povedal, da se zaveda, da obstaja na področju trga z električno energijo in zemeljskim plinom velika konkurenca, prostora za toliko podjetij, kot jih je zdaj, pa ni. Zato si želi dejavnost trgovanja razširiti na tuje trge, za zagotavljanje nadaljnje rasti podjetja in njegov dolgoročen obstoj pa pravi, da bo v prihodnje strateško povezovanje s pravimi partnerji na različnih področjih nujno.
Mag. Podbelšek je izkušnje elektrogospodarstva pridobival v Elektru Ljubljana, kjer je bil dobrih 6 let izvršni direktor organizacijske enote Storitve za uporabnike, ki je pristojna za upravljanje odnosov z uporabniki distribucijskega omrežja in dobavitelji električne energije. V času njegovega vodenja enote so vzpostavili in izvajali razvoj in nudenje naprednih storitev, precej uspešni so bili tudi pri vključevanju v evropske Smart Grid projekte, saj je njegova bivša ekipa vključena v štiri projekte s področju elektromobilnosti in upravljanja porabe. Preden je bil direktor, je šest let vodil službo za merjenje električne energije.
Oglejte si videoposnetek!
Kaj so vaše prioritete po prevzemu mesta zastopnika družbe?
Vsekakor dajem največji poudarek izgradnji zaupanja in dobrih odnosov z našimi odjemalci, ki jim je potrebno prisluhniti pri njihovih potrebah, težavah in željah. Načrtno vlagamo vedno več energije v izboljševanje odnosov z našimi odjemalci, ki so, predvsem zaradi vseh sprememb od izločitve dejavnosti v samostojno podjetje, malenkostno zastali, ker nam je vzpostavitev vseh funkcij in procesov samostojnega podjetja vzela veliko energije. Podjetje se ob tem v Sloveniji sooča s cenovno vojno, ki jo je pred leti z vstopom na trg začel GEN-I, da si je lahko ustvaril spoštovanja vreden tržni delež in se je sedaj premaknila med dobavitelje v lasti distribucijskih podjetij. Razmerje sil je na področju trga z zemeljskim plinom podobno, a nekoliko drugačno. Menim, da smo v procesu konsolidacije trga z električno energijo in zemeljskega plina, kjer vsi vemo, da je v Sloveniji prostora le za 2-3 ponudnike. Danes pa si na trgu zelo intenzivno konkurira 8 ponudnikov elektrike in kar 22 ponudnikov zemeljskega plina. Zavedam se, da brez »ran« ne bo odnesel nihče, niti tisti, ki bomo preživeli. Največja norost trenutnega stanja pa je, da smo prav vsi ponudniki na Slovenskem trgu v posredni državni lasti.
Na kakšen način nameravate izpolniti zadane naloge?
Upravljanje odnosov z odjemalci zavestno dvigujemo na ustrezno raven, kot jo od nas pričakuje in zahteva današnji kupec. Svojo ponudbo produktov in storitev še bolj intenzivno prilagajamo zahtevam trga in tudi prihajajočemu novemu energetskemu zakonu. Predvsem vpliv slednjega nas še posebej postavlja pred nove izzive. Imam občutek, da želimo biti v Sloveniji spet bolj papeški od papeža, kajti določene zahteve vezane na zaščito gospodinjskih in posebej malih poslovnih odjemalcev v novem energetskem zakonu presegajo zahteve evropskih direktiv. Zavedam se, da je za preživetje in obstoj podjetja nujna rast in širitev na sosednje trge. Trenutno stanje na trgu v Sloveniji srednjeročno ne omogoča preživetja ne nam ne konkurenčnim podjetjem. Kratkoročno imajo od tega korist vsaj odjemalci.
Nameravate izvesti (ali ste jih že) kakšne organizacijske in morda kadrovske spremembe?
Podjetje najbolj regulirajo prav konkurenčne razmere na trgu. Posledično se moramo razmeram na trgu stalno prilagajati, tudi organizacijsko. Intenzivno uvajamo procesno orientirano organiziranost podjetja. Osebno nisem pristaš revolucij, menim pa, da bodo v našem podjetju edina stalnica spremembe. Želim vzpostaviti stimulativno okolje za vse, ki izpolnjujejo cilje in naloge, vsem preostalim pa bo ponujena možnost, da kariero nadaljujejo v drugih podjetjih. Elektro energija je po številu zaposlenih srednje veliko podjetje, zato je vsak posameznik še toliko bolj pomemben člen v verigi.
Kakšno je stanje gospodinjskih in poslovnih odjemalcev za električno energijo in plin glede na pretekla leta?
Elektro energija tudi v letu 2013 ohranja pozicijo enega največjih in najpomembnejših slovenskih dobaviteljev električne energije in po novem tudi zemeljskega plina in se razvija v enega od igralcev na EU trgih in tudi trgih JV regije. Žal naš tržni delež še vedno rahlo pada. V skrbi za naše odjemalce in poslovne partnerje, v vse bolj konkurenčnih razmerah na trgu električne energije in zemeljskega plina aktivno prilagajamo in dopolnjujemo našo ponudbo produktov in storitev, vključno s širitvijo nabora energentov. Uspešen poslovni rezultat v letu 2012 si je podjetje zagotovilo predvsem s prodaje električne energije na debelo. Ker so na domačem trgu z električno energijo možnosti za rast zelo omejene, iščemo poslovne priložnosti seveda tudi v tujini. V ponudbi zemeljskega plina vidimo ustrezno priložnost za pridobivanje novih kupcev in zadržanje sedanjih.
Kaj je vaša vizija družbe Elektro energija? Kje vidite dolgoročno rast podjetja?
Elektro energija si je že ob izčlenitvi v svojo prvo strategijo zastavila cilj, da poleg električne energije svojim kupcem ponudi tudi druge energente. Sledimo dolgoročnemu strateškemu cilju, da postanemo prepoznaven ponudnik celovite energetske oskrbe in različnih energetskih storitev v širši JV regiji. V prvi fazi seveda v naših sosednjih državah. Družba želi zagotavljati svojim kupcem zanesljivo in dolgoročno oskrbo električne energije in zemeljskega plina. Želim, da se podjetje postopoma preoblikuje v t.i. Multi Utility podjetje oziroma v oskrbovalno podjetje z več energenti in v ponudnika celovitih energetskih storitev.
Kaj so temeljni cilji družbe, ki izhajajo iz strateškega poslovnega načrta 2012-2016?
Krepitev na trgu na debelo v širši regiji, ohranitev tržnega deleža na trgu na drobno v Sloveniji in vstop na tuje trge, želimo postati ponudnik energetskih storitev in zagotavljati finančno stabilno poslovanje v okviru sprejemljivega nivoja tveganj.
Vstopili ste torej na trg zemeljskega plina. Načrtujete v prihodnje še kakšne druge strateške spremembe (na trgu na drobno in v trgovini na debelo)?
Na drobnoprodajni trg dobave zemeljskega plina vstopamo z blagovno znamko Zanesljivo Plin z enotno ceno za vse odjemalce s predvideno letno porabo do 30.000 Sm3, tako gospodinjske kot poslovne odjemalce. Ceno dobave zemeljskega plina odjemalcem s predvideno višjo letno porabo pa dogovarjamo individualno glede na njihov obseg nakupa, boniteto in druge dejavnike.
Preostali del pogovora boste lahko prebrali v reviji.
Vladimir Habjan