Kot poudarjajo v TEŠ, v primeru TEŠ 6 ne gre za trošenje davkoplačevalskega denarja, kot to želi prikazati pobudnik referenduma koalicija Ustavimo TEŠ 6. Gre za investicijo gospodarskih družb TEŠ in HSE, ki se v celoti financira z lastnimi sredstvi in s posojili Evropske investicijske banke (EIB) v višini 550 milijonov evrov ter Evropske banke za obnovo in razvoj (EBRD) v višini 200 milijonov evrov. Posojila bo odplačeval TEŠ. Ne HSE ne TEŠ nista javni družbi in se ne financirata iz državnega proračuna, kar pomeni da za izgradnjo TEŠ 6 ne bo namenjen davkoplačevalski denar. Do trošenja davkoplačevalskega denarja v znesku nekaj milijonov evrov pa bi zagotovo prišlo v primeru izvedbe referenduma, so v TEŠ zapisali v sporočilu za javnost.
V TEŠ pojasnjujejo, da je bila finančna konstrukcija nadomestnega bloka 6 z vključenim državnim poroštvom za kredit EIB določena že ob začetku investicije. Iskanje alternativnih virov financiranja bi v tem trenutku tako ustavilo gradnjo tudi do enega leta, saj bi sprememba finančne konstrukcije projekta pomenila izstop vseh bank, ki so v tem trenutku vključene v financiranje projekta. Prav tako bi spreminjanje finančne konstrukcije projekta bistveno podražilo in zavleklo izgradnjo bloka 6. Stroški, ki bi s tem nastali, pa bi v skupini HSE povzročili težave, zaradi katerih bi lahko prišlo tudi do 'razprodaje' slovenske energetike in do energetske odvisnost Slovenije.
Znova izpostavljajo tudi, da je blok 6 je kot nadomestni proizvodni objekt najboljših tehnologij, tako z okoljskega kot ekonomskega vidika optimalen, saj zagotavlja do 35 odstotkov nižje emisije CO2 kot v primeru obratovanja starih blokov 4 in 5, emisije SO2 in NOx pa se bodo znižale do 40 odstotkov. TEŠ 6 bo za enako količino proizvedene električne energije porabil okoli 30 odstotkov manj premoga, zato bodo tudi skupne emisije škodljivih snovi v okolje nižje, znižali se bosta tudi ravni prahu in hrupa. Blok 6 bo zagotovil od tretjine do polovice električne energije za celotno Slovenijo ter nam tako zagotavljal energetsko neodvisnost in proizvodnjo električne energije na ekonomičen, varen in zanesljiv način.
Popolnoma nasprotno pa so vlaganja v bloka 4 in 5 tako z okoljskega kot ekonomskega stališča neracionalna, saj gre za zastarela objekta, z bistveno nižjimi izkoristki, kot je predviden za blok 6. Prav tako je neresna trditev pobudnikov referenduma, da bi opremo, ki je naročena za blok 6 porabili pri obnovi blokov 4 in 5. Kot pojasnjujejo, je oprema za blok 6 naprednih tehnologij in prilagojena za vgradnjo v visokotehnološki objekt nadomestnega 600 MW bloka 6, zato uporaba te opreme za obnovo zastarelih 40 let (blok 4) in 34 let (blok 5) premogovnih blokov ni mogoča.
Kot zaključujejo v sporočilu za javnost, se v TEŠ zavedajo, da je razvoj obnovljivih virov energije (OVE) nujen in pomemben. A, če bi želeli letno proizvodnjo 3.500 GWh električne energije, kolikor jo bo proizvedel nadomestni blok 6, nadomestiti z alternativnimi viri, bi morali investirati približno 8,6 milijarde evrov v sončne elektrarne na stavbah, 1,9 milijarde evrov v električno energijo iz biomase, dve milijardi evrov v vetrne elektrarne in 1,7 milijarde evrov v male hidroelektrarne. Pomembno je tudi dejstvo, da je elektrika iz sončnih elektrarn je približno osemkrat dražja od te, ki jo trenutno plačujemo. To pomeni, da bi povprečno gospodinjstvo namesto 40 evrov mesečno za električno energijo plačevalo 320 evrov mesečno. Zato se v TEŠ sprašujejo, če s(m)o davkoplačevalci pri vseh mesečnih stroških res pripravljeni nositi tudi to breme?
Koalicija Ustavimo TEŠ 6 mora sicer 2.500 podpisov za referendum zbrati danes do 16. ure, ko poteče rok za njihovo vložitev v Državni zbor. (pb)
Povzeto po sporočilu za javnost TEŠ