Izhodiščna Tesla Y odstopa od primerljivih električnih avtomobilov z omejeno porabo energije za vožnjo. To ne zagotavlja le manjši strošek energenta za vožnjo, marveč tudi primerljiv doseg z avtomobili z večjo baterijo, kar se odraža v manjši maloprodajni ceni (manjša baterija). Tudi zato so primerljivo veliki električni avtomobili s primerljivim dosegom dražji od izhodiščne Tesle Y. Ob tem je avtomobil učinkovit tudi pri shranjevanju električne energije v baterije. Njegove izgube med polnjenjem so med najmanjšimi. Tako je tudi poraba z upoštevanjem izgub ob polnjenju, torej poraba električne energije iz omrežja (osnova za plačilo računa za električno energijo) omejena oziroma ugodna. Med posebnosti Tesle Y sodijo tudi omejeni stroški vzdrževanja avtomobila. Avtomobil je priporočljivo, vendar ne obvezno, v servisno delavnico zapeljati le enkrat na dve leti. Servisni pregled stene 300 evrov. Torej v petih letih uporabe 600 evrov. Tudi, če uporabnik avtomobila ne pripelje v servisno delavnico na dve leti, ne izgubi garancije, kar je še en dokaz, kako se Tesla razlikuje od drugih avtomobilskih izdelovalcev. Cenovno učinkovitost si ob vsem zagotavlja tudi s tem, da ne posluje preko pooblaščenih trgovcev in tako ne mora zagotavljati zaslužka vmesnikom med proizvajalcem in kupcem. Enako velja tudi za lastno omrežje hitrih polnilnic, kjer lastniki avtomobilov znamke Tesla napolnijo avtomobile po izjemno konkurenčni ceni glede na moč polnjenja. Kdor redno polni električni avtomobil doma po najnižji tarifi, na daljših poteh pa občasno napolni avtomobil na hitrih polnilnicah Tesla, bo resnično vozil z najmanjšimi stroški med vsemi primerljivimi avtomobili na trgu. Še posebej v primerjavi s tistimi gnanimi na fosilna goriva.
Ker Tesla v svoji ponudbi nima avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem smo za primerjavo in izračun prihrankov uporabili audi Q5 35 TDI. Ob tem ne gre spregledati, da je Tesla Y nekoliko večji, torej po tem kriteriju celo uporabnejši. Hkrati je že njegova maloprodajna cena za nekaj sto evrov manjša od dizelskega avtomobila. Seveda je za kupce s pomočjo subvencije Eko sklada (3.500 evrov) toliko bolj privlačna. Ko se združijo ugodna nabavna cena in izjemna energetska učinkovitost, majhni stroški vzdrževanja ter pravšnje okoliščine (dve tretjini prebivalcev Slovenije živi v eno ali dvostanovanjski zgradbi) in scenariji uporabe (skoraj 100.000 ljudi v Sloveniji je medregijskih delovnih migrantov) so prihranki z izhodiščno Teslo Y res lahko veliki. Še posebej velja to za tiste, ki jih dnevna mobilnost največ stane in izpustijo v ozračje največ toplogrednih plinov. Po pravilu so to ljudje z najslabšo podporo dnevni mobilnosti z javnim potniškim prometom. Po pravilu pa je večina tistih, ki imajo najbolj zahteven scenarij dnevne mobilnosti, pravšne okoliščine uporabe električnega avtomobila (zagotovljeno parkirno mesto in lasten vir električne energije po najugodnejši tarifi).
Za izhodišče smo kot vedno uporabili dvoetažno enostanovanjsko hišo v Kranju, bivalne površine 180 kvadratnih metrov, ogrevano s toplotno črpalko, z močjo trifaznega priključka 17 kW in povprečno letno mesečno porabo električne energije 260 kWh po visoki in 355 kWh po nizki tarifi. Scenarije uporabe smo razdelili med pretežno dnevne vožnje po avtocesti in po regionalni cesti. V prvem primeru velja izračun za 260 kilometrov na delovni dan za Mariborčane zaposlene v Ljubljani. Na osnovi tega scenarija je tudi izmerjena poraba električne energije z izgubami ob polnjenju vred. Koprčan in Novogoričan z delom v Ljubljani sta zajeta v scenariju 200 km na delovni dan, 150 kilometrov na delovni dan velja za Celjane in Novomeščane, oziroma vse, ki na delovni dan prevozijo večinoma po avtocesti primerljivo število kilometrov. Enako velja tudi za stroške ob vožnji po regionalni cesti. Bruto poraba električne energije za te scenarije je izmerjena po scenariju dnevnega delovnega migranta živečega v Kočevju, zaposlenega v Ljubljani. Število delovnih dni na leto je zmanjšano za 20 dni minimalnega dopusta. Za izračun smo jih razdelili na dvanajst mesecev.
Pri stroških polnjenja v delovnem času na polnilnicah zagotovljenih s strani delodajalca, skladno z Elesovim konceptom E8, je strošek električne energije preračunan na osnovi realnega mesečnega računa za oskrbo z električno energijo poslovne stavbe v Ljubljani. Okoliščina brezplačnega polnjenja pa velja za uporabnike z viški električne energije lastne sončne elektrarne oziroma za tiste uporabnike z dostopom do brezplačne javne polnilne postaje. Pri preračunavanju smo upoštevali tudi strošek nakupa in montaže pametne domače električne polnilnice z omejevalnikom obremenitve hišnega električnega omrežja, stroške vzdrževanja in letno dajatev za uporabo cest.
Ob polnjenju električnega avtomobila po nizki tarifi doma, prihranijo uporabniki izhodiščne Tesle Y v petih letih več kot 36 tisoč evrov v primerjavi z uporabnikom primerljivega dizelskega avtomobila. Če imajo dostop do brezplačne električne energije, pa celo več kot 43 tisoč evrov. Glede na sorazmerno ugodno ceno oskrbe z električno energijo na polnilnicah znamke Tesla, znašajo prihranki v petih letih tudi za tiste brez možnosti polnjenja doma, po scenariju uporabe električnega avtomobila v največjem obsegu, okoli 25 tisoč evrov. Torej jih dnevna mobilnost v petih letih stane toliko kot z 23 tisoč evrov vrednim avtomobilom.
Tisti, ki bi se odločili za nakup izhodiščne Tesle Y kot službenega električnega avtomobila z delovno osebno rabo morajo upoštevati, da je v primeru, da bi v petih letih prevozili več kot 106.823 kilometrov v osebne namene, bolje kupiti avtomobil brez odbitka vstopnega DDV. Dodatno pa lahko strošek nabave avtomobila zmanjšajo tisti poslovni kupci, ki avtomobil uporabljajo za izvajanje dejavnosti, prevoz potnikov ali avtošole, saj v tem primeru lahko računajo tudi na subvencijo Eko sklada, kar pri nakupu za pravne osebe v drugih primerih ni možno.
Podrobnejši stroškovnik uporabe tesla Y v primerjavi s klasičnim avtomobilom z upoštevanjem različnih scenarijev in okoliščin uporabe so objavljeni v priloženi tabeli.