Na Mestni občini Ljubljana je potekal posvet o Evropskem tednu mobilnosti.
Namen posveta je bil spodbuditi aktivno vključevanje slovenskih občin v Evropski teden mobilnosti, ki bo tudi letos potekal tretji teden v septembru.
V prvem delu posveta je društvo CIPRA predstavilo pregled stanja sistemov mestnega potniškega prometa (MPP) v letu 2011 in ukrepe trajnostne mobilnosti po slovenskih občinah v letu 2012. V študiji v okviru projekta Integrirani javni potniški promet so preučili različne kazalce in vidike javnega potniškega prometa po slovenskih občinah. Študija je pokazala, da ima najbolj dovršen sistem MPP Ljubljana, sledi pa ji Maribor. Poleg omenjenih mest študija izpostavlja še druge primere dobre prakse na področju MPP (Piran, Krško, Novo mesto in Velenje), posebno mesto med večjimi ima tudi novoustanovljen sistem MPP v Kamniku. Med manjšimi slovenskimi občinami s svojimi aktivnostmi na področju trajnostne mobilnosti tokrat izstopajo občine Ljubljanske urbane regije, Izola in Ljutomer.
V nadaljevanju so predstavili smernice za izvedbo letošnjega Evropskega tedna mobilnosti, ki bo tokrat potekal pod geslom 'Vaš korak za čistejši zrak' ter nanizali nekaj predlogov ukrepov za njegovo izvedbo na nivoju lokalnih skupnosti oziroma regij. Gre za splošne ukrepe s področja trajnostne mobilnosti, ki niso nujno vezani na izvedbo Evropskega tedna mobilnosti in jih je nasploh priporočljivo izvajati, zato so zanimivi tudi za lokalne skupnosti, ki se v izvajanje letošnjega Evropskega tedna mobilnosti ne bodo vključile.
Predstavili so še dosežke občin Zagreb, Ljutomer in Ljubljana na področju trajnostne mobilnosti ter primer dobre prakse v okviru projekta Slovenija znižuje CO2, in sicer uporabo službenih koles ljubljanskih mestnih redarjev. Poleg prednosti, ki jo imajo pri sodelovanju z občani, z uporabo koles redarji hkrati poskrbijo še za čistejše okolje.
Drugi del posveta je bil posvečen delavnicam o aktivnostih v okviru Evropskega tedna mobilnosti. Na prvi so predstavili kampanje v okviru Evropskega tedna mobilnosti. K spremembi potovalnih navad lahko namreč veliko prispevajo prav učinkovite promocijske in ozaveščevalne kampanje, zato jih morajo izvajalci dobro načrtovati in učinkovito izpeljati. Beseda je tako tekla predvsem o tem, kaj je potrebno za uspešno kampanjo, kako biti učinkoviti z nizkim finančnim vložkom, kako uskladiti kreativnost in sporočilnost, kako pridobiti medijsko pozornost, ali je več deležnikov prednost ali ovira, kako lahko vključimo javnost ter, kako povezati več mest z isto akcijo. Namen delavnice pa je bil, poleg iskanja odgovorov na vsa ta vprašanja, razkriti tudi dobre prakse kampanj in pridobiti sveže ideje za letošnji Evropski teden mobilnosti z osrednjim vprašanjem, kaj lahko vsak izmed nas naredi za boljši zrak.
Na drugi delavnici pa so govorili o trajnih ukrepih kot rezultatu Evropskega tedna mobilnosti, saj ta mestom in občinam lahko nudi priložnost za uvedbo trajnih ukrepov ali za razvoj in preizkus zahtevnejših ukrepov na področju mobilnosti. Pozornost so posvetili predvsem temu, kako izbrati primeren ukrep, kakšni so koraki od ideje do implementacije trajnega ukrepa, kakšno vlogo imata komunikacija in vključevanje javnosti, kako doseči visoko raven sprejemljivosti zahtevnih ukrepov in temu, zakaj je pomembna jasna vizija novih prometnih rešitev. (pb)