Energetika

Upravljanje z energijo čedalje pomembnejše

V elektrodistribuciji se v novejšem času nahajajo tudi pred izzivi kakovosti in odličnosti v digitalni družbi, s katerimi so se letos še posebej seznanili na nedavni konferenci SZKO.

Upravljanje z energijo čedalje pomembnejše

Projekt vzpostavitve sistema upravljanja z energijo po standardu ISO 50001 v digitalni družbi, ki so ga uspešno uvedli v družbi Gorenjske elektrarne in je prvi v slovenskem elektroenergetskem sistemu, je predstavil doc. dr. Drago Papler.  

O tem projektu je spregovoril v gospodarski sekciji na letošnji 25. konferenci Slovenskega združenje za kakovost in odličnost (SZKO), ki je novembra potekala v Portorožu. Na tem dogodku, ki ga je kot rdeča nit povezovala digitalizacija, je nastopilo več uglednih predavateljev, ki so podrobneje predstavili različne vidike kakovosti in odličnosti v digitalni družbi (na fotografiji sodelujoči predavatelji).  

Kakovost vodenja procesov v podjetju, se z modelom odličnosti EFQM samoocenjuje v družbeno odgovornem poslovanju, kjer se zrcali prepoznavna implementacija sistemov upravljanja z energijo.  

Učinkovit pregled stanja porabe in proizvodnje energije  

»Za merjenje in analizo energetske učinkovitosti so bila uporabljena sodobna orodja, ki omogočajo sproten in učinkovit pregled stanja porabe in proizvodnje energije. Energetsko nadzorni informacijski sistem temelji na spremljanju porabe določenega energenta, vrednotenju porabe in prihranka, tako v količinski porabi kot tudi v denarju. Z aplikacijo energetsko knjigovodstvo je omogočen hiter pregled mesečnih računov energentov in vode po posameznih postavkah in pregledna primerjalna analiza stroškov v časovnih vrstah. Zbrani podatki omogočajo obdelavo s  kvantitativno analizo,« je pojasnil doc. dr. Drago Papler.  

Stalni procesi izboljševanja v skladu z modelom EFQM  

Po besedah mag. Mojce Kremsar Janžekovič, svetovalke uprave za kakovost in članice upravnega odbora SZKO, se v družbi Elektro Gorenjska zavedajo pomena poslovne odličnosti, stalne razvojne rasti in konkurenčnosti na globalnem trgu. V ta namen stalno izvajajo procese izboljševanja v skladu z Evropskim modelom poslovne odličnosti (EFQM) in z zahtevami standardov kakovosti znotraj integriranega sistema vodenja, katerega vzdržujejo in nadgrajujejo. Z izvajanjem tovrstnih procesov so začeli že leta 2001.