e-mobilnost

Uvoz električnih koles vse večji

V Slovenijo smo lani uvozili 62.300 navadnih in 16.000 električnih koles. Petina slednjih je prišla iz Nizozemske, med poglavitnimi državami, iz katerih so na slovenski trg prišla električna kolesa, pa so še Belgija, Nemčija in Hrvaška.

Uvoz električnih koles vse večji

Po podatkih slovenskega statističnega urada smo lani uvozili 62.300 navadnih koles, kar je bilo najmanj po letu 2001 in precej manj kot rekordnega leta 2004, ko smo jih uvozili skoraj 143.000. Največ navadnih koles smo uvozili iz sosednje Italije, in sicer 24 odstotkov, sledile pa so Avstrija, Belgija in Nizozemska. Se je pa na drugi strani lani močno povečal uvoz električnih koles  z močjo motorja do vključno 250 W, pri čemer je tovrstni uvoz leta  2017 znašal manj kot 1.500 koles, lani pa je že dosegle število 16.000. Ker so električna kolesa praviloma dražja, se je lani skupna vrednost njihovega uvoza (27,3 milijona evrov) že zelo približala vrednosti uvoza »klasičnih« koles (28,2 milijona evrov). Lani smo uvozili tudi več kot 23.500 motornih koles z močjo motorja nad 250 W  v skupni vrednosti 9,2 milijona evrov, največ teh, skoraj polovica vseh, pa je prišlo iz Kitajske.

Zanimivo je tudi, da smo prebivalci Slovenije po zadnjih podatkih – ti so iz leta 2021, na svojih vsakodnevnih poteh opravili kar 11,5 milijarde kilometrov, od tega pa le 2,2 odstotka s kolesom. Povprečna pot, opravljena s kolesom, je bila dolga 6 kilometrov in je trajala 25 minut. Približno dve tretjini poti opravljenih s kolesom pa je bilo krajših od 5 kilometrov.
 

Brane Janjič
O avtorju