Energetika

V družbi je veliko neizkoriščenega potenciala

Pogovor z novim predsednikom uprave Elektra Primorska.
V družbi je veliko neizkoriščenega potenciala

Uroš Blažica je mesto predsednika uprave Elektra Primorska zasedel šele pred dobrim mesecem in je ta čas doslej izrabil predvsem za podrobnejše spoznavanje novih sodelavcev in težav, s katerimi se skupina srečuje pri svojem poslovanju. Kot je poudaril, je ob tem ugotovil, da je v družbi veliko neizkoriščenega potenciala in visoko usposobljenih ljudi, pri čemer pa mogoče vsi doslej še niso imeli prave priložnosti, da bi se tudi dokazali. Zato so si v podjetju kot eno prednostnih nalog, zadali postavitev nove organiziranosti obeh ključnih družb, s čimer želijo še povečati učinkovitost in zmanjšati stroške poslovanja.

V energetskih vrstah ste novinec. Nam lahko zaupate svojo dosedanjo poklicno pot in razloge, ki so vas pripeljali na čelo primorske distribucije?

Dosedanje poklicne izkušnje sem si večinoma nabiral v komerciali in marketingu oziroma prodaji, čeprav sem po osnovni izobrazbi univerzitetni diplomirani inženir elektrotehnik – elektronik. Po končanem študiju sem se najprej zaposlil v Adria avtu v Novi Gorici in nato še dobro desetletje delal v podružnici British Petroliuma, kjer sem pridobil tudi večino znanja s področja marketinga in prodaje. Po nabiranju izkušenj v prodajni mreži v Sloveniji in širše, sem nato nekaj časa delal kot vodja razvoja vzhajajočih trgov vzhodne Evrope in sodeloval pri razvoju prodajne mreže v Južni  Evropi. Po odprtju podjetja v Srbiji pa sem bil nekaj časa tudi direktor tega podjetja, a sem pogrešal bližino doma. Iz naftne industrije sem tako prešel k Telekomu Slovenija, kjer sem sprva delal kot vodja poslovne enote v Novi Gorici, in nato še nekaj let kot direktor prodaje. Po združitvi Telekoma in Mobitela sem prevzel vodenje segmenta ključnih kupcev, moj zadnji večji projekt pred prihodom v Elektro Primorsko pa je bil gradnja brezžičnega omrežja v Ljubljani. No, kot rečeno, sem zdaj spet bliže domu in tudi pred novimi izzivi.

Glede na vaše bogate trženjske izkušnje, lahko torej v prihodnje pričakujemo okrepitev te dejavnosti tudi v primorski distribuciji?

Vsekakor. Moja vizija je, da postane naše trgovsko podjetje E3 bolj prepoznavno na trgu, in sicer ne samo znotraj regije, temveč tudi zunaj teh meja. Želim mu vliti nove energije in, čeprav gre za hčerinsko podjetje, nameravam njegovemu razvoju nameniti precej pozornosti. Želim si, da bi zaživeli novi projekti, da bi trgu ponudili inovativne nove produkte in pri vzpostavljanju odnosov s kupci  poiskali izvirne rešitve. V tem mesecu delamo rebalans poslovnih načrtov in seznam ukrepov za izboljšanje poslovnih rezultatov v obdobju 2013-2014. Nekaj novih zamisli že obdelujemo, pri čemer pa ne želimo prodajati samo električne energije. Kot pomembna poslovna priložnost, ki je bila včasih že bolje izkoriščena, se kaže sosednja Italija. Mi mejimo tudi s Hrvaško, priložnosti so še v sosednjih slovenskih regijah. Vsekakor pa se bomo v prvi fazi osredotočili na italijanski trg, kjer je zaradi cenovnih razlik mogoče na kratek rok dosegati dobre poslovne uspehe.

Za nami je prva polovica leta in se počasi prevešamo že v zadnje poslovno četrtletje. Kakšne so napovedi za letos? Vam bo uspelo ostati nad »vodo«?

Elektro Primorska v tem trenutku sicer res ni v najboljšem »zdravstvenem« stanju, saj se kljub temu, da poslujemo dobro, soočamo z določenimi likvidnostnimi težavami, ki se odražajo predvsem v težavah z zagotavljanjem investicijskih sredstev. Vzroke gre iskati v trenutnih razmerah na trgu, čutiti pa je tudi še posledice izčlenitve prodajnega dela družbe. Ta dogodek, ki je bistveno zaznamoval konec minulega leta, je precej zanihal poslovanje in izčlenitev bo zagotovo še vplivala tudi na letošnje poslovanje. Verjamem pa, da bomo do konca leta ujeli pravi korak in prihodnje leto že bolj normalno poslovali. Dejstvo je, da so se z izčlenitvijo zadeve spremenile in tem spremembam se bo treba prilagoditi. V matični družbi z racionalizacijo in iskanjem notranjih rezerv, v družbi E3, kjer so prodajne marže majhne in tveganja velika, pa z dodatno okrepitvijo tržnih dejavnosti. E3 ima tudi še nekaj bremen iz preteklosti, ki so posledica neustreznih odločitev, in zavirajo njen nadaljnji razvoj. Tako lahko, čeprav je do konca leta še kar nekaj časa, že rečem, da E3 letos zagotovo ne bo posloval z dobičkom. Upam pa, da bo celotna skupina kljub vsemu poslovno leto končala brez rdečih številk (celoten pogovor bo objavljen v septembrski številki Našega stika).

Brane Janjić

Brane Janjič
O avtorju