Od januarja Elektro Celje energija uvaja nov sodoben račun za energente, ki bo kupcu omogočal boljši pregled in nižje stroške plačevanja.
Elektro Celje Energija (ECE) je z januarjem začel svojim kupcem pošiljati posodobljene račune za energente. Poleg funkcionalne nadgradnje, ki omogoča združevanje merilnih mest in energentov na eni položnici, je nov račun tudi oblikovna izjema. Sestavljajo ga grafični prikazi vsebin, ki nadomeščajo dosedanje tabelarične. V primerjavi s prejšnjim je nov račun tudi prijaznejši do okolja.
Veliko prednosti novega računa
ECE mesečno pošlje več kot 165.000 računov gospodinjstvom in poslovnim kupcem. Odločitev za grafično in vsebinsko posodobitev je temeljila na izkušnjah kupcev, ki določenih sestavin niso razumeli. »Prejeti račun za elektriko je v mnogih primerih edini stik, ki ga ima kupec s svojim dobaviteljem. Po anketi, ki smo jo opravili na nacionalni ravni, pa le dobra polovica tistih, ki v gospodinjstvih skrbijo za položnice, razume račun za elektriko, več kot 80 odstotkov pa si jih želi preglednejše vsebine. Skupaj z našim ciljem, da je račun tudi bolj funkcionalen, smo začeli s posodobitvijo,« je razloge za prenovo komentiral direktor ECE, mag. Mitja Terče.
Glavne prednosti računa so vidne pri možnosti vključevanja različnih merilnih mest in drugih energentov na en račun. »Do zdaj so kupci prejemali dodaten račun za vsako merilno mesto ali za dodaten energent. Enako velja za opomin, zamudne obresti in letni obračun. To ni samo nepregledno, je tudi finančno potratno in obremenjujoče za okolje. Ogromno je bilo tudi prilagoditev, kot je sprememba lokacije naslovnika za vikend ali za stanovanje, v katerem ne živi. Sedaj lahko naročnik spremlja porabo za vse objekte na enem računu. Dodaja lahko tudi druge energente iz naše ponudbe, kot sta zemeljski plin in lesna biomasa. Kupec bo za plačilo računa plačal samo eno provizijo za posredovanje plačila, kar je dobra informacija za družinski proračun. Hkrati pa bomo manj obremenjevali okolje,« je še dodal Terče.
Največja sprememba za kupca pa bo sama tiskovina in prikaz sestavin na računu. Te so prikazane z več grafičnimi elementi in ne več v tabeli, kot smo bili vajeni do sedaj. Vsebuje grafični prikaz porazdelitve stroškov glede na energent, omrežnino in dajatve ter grafični prikaz mesečne porabe v primerjavi s preteklimi meseci.
Posodobljenemu računu bo v februarju sledil še prenovljen spletni portal Moj ECE, ki bo nadomestil dosedanjega, e-storitve.
Še vedno pa ostaja problem plačevanja storitve kot akontacija, ne pa po dejanski porabi. To obračunavajo le tistim, ki sami sporočajo stanje števca, ti pa imajo v ECE popust. Distribucijska podjetja sicer zamenjujejo števce za pametne, preko katerih bi spremljali porabo elektronsko na daljavo, vendar je evropski rok za dokončanje tega projekta šele leto 2020.
Pred kratkim zamenjali ponudnika informacijskih storitev
O spremembah so pripravili informacijo tudi na spletni strani, kjer je objavljen tudi krajši predstavitveni filmček (https://www.youtube.com/watch?v=gHBZTZ6ygXM) ter izdali brošuro. Terče je ob tem povedal, da so v ECE pred kratkim zamenjali ponudnika informacijskih storitev, saj dotedanji ni bil več zadovoljiv. V ECE računajo, da bodo z njegovo vpeljavo prihranili pribl. 20 % stroškov. »Odločitev o tem ni bila enostavna, bila pa je nujna. Veseli smo, da je novi izvajalec storitev slovenski, plod slovenskega znanja. Prejšnji sistem nam žal marsičesa, česar smo si želeli in potrebovali, ni omogočal. Novi sistem, ki ga ravno vpeljujemo, pa je odprt. Smo zelo zadovoljni,« je povedal Terče.
Dobiček nad planom in večji kot v letu 2013
Rezultatov poslovanja za leto 2014 sicer še ni, je pa Terče povedal, da bodo nad planom. Ocenjujejo, da bodo imeli 90 milijonov evrov prometa, dobiček pa nad milijonom, kar pomeni, da bo večji kot v letu 2013. Ob koncu je Terče povedal, da v ECE pozdravljajo odločitev Elektra Celje in Elektra Gorenjske o združevanju podjetij, pri čemer imata obe družbi že soglasje AVK. Predvidoma bo do združitve prišlo še letos. »Z združitvijo bi postali drugi največji trgovec v Sloveniji, naš glavni cilj pa je – da bi bili največji trgovec v Sloveniji,« je optimistično sklenil Terče.
Vladimir Habjan