pV petih demonstracijskih območjih v mestnem, primestnem in podeželskem okolju partnerji projekta INICT-EV, v katerem sodeluje tudi Eles, testirajo sedem primerov uporabe polnilne infrastrukture, in sicer pametno dvosmerno polnjenje e-vozil, optimizirano na različnih stopnjah združevanja, dinamični brezžični polnilni pas v mestnih središčih, dinamično brezžično polnjenje na dolge razdalje, polnilna vozlišča na parkiriščih P+R, super hitre polnilnice za evropske cestne koridorje, polnilnice za dvosmerno polnjenje električnih vozil, vključno z dvokolesi, z enosmernim tokom in priložnostno brezžično polnjenje na čakalnih pasovih za taksije na letališčih in centralnih postajah. Demonstracije potekajo v petih demonstracijskih okoljih (Amsterdam/Utrecht, Pariz, Torino, Talin, Zaragoza), INCIT-EV platforma pa bodo potrjevali še na dveh dodatnih lokacijah - v turški Bursi in na nemškem otoku Norderney. V pariškem demonstracijskem okolju je v letu 2022 prišlo do pomembnega napredka, pri čemer je vse nared za testiranje brezžičnega polnjenja na eni izmed pariških ulic.
Rešitev za dinamično brezžično polnilno stezo
Eksperimentiranje v sklopu demonstracijskega primera bo kvantificiralo učinkovitost dinamičnega brezžičnega polnjenja (prenosa energije) na ulici Thomas Mann v Parizu, kjer vozila vozijo z nizko hitrostjo (do 30 km na uro) ali se ustavijo, ko se na semaforju prižge rdeča luč. Za izvedbo demonstracijskega projekta so morali izvesti vrsto prilagoditev, pri čemer je bil z napravami za brezžično polnjenje opremljen en vozni pas oziroma le ena stran ceste. Instalacija je sestavljena iz 30 tuljav (vsaka dolžine 102 cm), vgrajenih v plast cestišča, ki jih napaja 30 pretvornikov, ki se nahajajo v tehničnem kanalu, vgrajenem pod pločnik, sami pa se napajajo in krmilijo z napajalno enoto. Celoten sistem je vklopljen le, ko se izvajajo poizkusi in le pod nadzorom partnerjev demonstracijskega projekta, pri tem pa se napajajo le tuljave, ki se nahajajo pod prilagojenimi vozili. Napajanje se začne šele, ko cestni komunikacijski in nadzorni sistem identificirata prilagojena vozila.
Za potrebe projekta je bilo treba vozila posebej prilagoditi
Za polnjenje na brezžičnem polnilnem pasu so prilagodili tri različna vozila, Renault Zoe, Stellantis DS3 in Renault Master. V vsa vozila so bili vgrajeni tudi določeni podsistemi, in sicer tuljave (na vozilih Zoe in DS3 bo nameščena tuljava nazivne moči 30 kW, na vozilu Master pa tri tuljave skupne moči 90 kW), pretvorniki (za prenos energije, ki jo prejme tuljave, do baterije v vozilu je odgovoren AC/DC stopenjski pretvornik), hladilni sistem (za pretvornike je bil razvit poseben namenski hladilni sistem, ki se izogiba uporabi standardnega hladilnega sistema v avtomobilih), pomočnik za ohranjanje voznega pasu ( sistem je sestavljen iz dveh kamer in vmesnika oz. pomočnika za ohranjanje pasu, ki vozniku pomaga poiskati najboljši položaj za polnjenje baterije) ter komunikacijski sistem (za identifikacijo vozil bo uporabljen protokol, ki temelji na ISO15118. Ista vozila bodo uporabljena tudi v drugih induktivnih demonstracijah projekta INCIT-EV).
Uporabljena vrsta inovacij
V sklopu demonstracije so bili doslej obravnavani sledeči elementi - izbira ustrezne strukture pločnika in načina vgradnje polnilnih tuljav v strukturo pločnika, zasnova tuljav, vgrajenih v asfalt in zasnova pretvornikov, ki poganjajo tuljave in njihovo hlajenje. Pri navedenem projektu je bilo uporabljenih več različnih tuljav in elektronike. Te različice so omogočile razvoj celotne tehnologije induktivnega polnjenja. Izvedene so bile tudi obsežne študije o integraciji teh tuljav, ki so omogočile oceno vpliva tovrstnega sistema na vozišče z vidika mehanske in toplotne odpornosti. Še posebej pomembno pri tem je, da razvite rešitve v okviru tega projekta omogočajo tudi integracijo teh inovativnih rešitev v obstoječa vozila. Kot rečeno, so bila za potrebe projekta s potrebnimi dodatnimi rešitvami že opremljena tri različna vozila dveh proizvajalcev. V laboratoriju je tudi že bila ocenjena učinkovitost dinamičnega brezžičnega polnjenja avtomobilskih baterij, potrebno pa jo bo oceniti še v resničnem življenju, pri čemer bodo učinkovitost polnjenja merili v različnih vremenskih in temperaturnih pogojih.
Več o tem si lahko preberete na spletni strani projekta, newsletter_3-1.pdf (incit-ev.eu)