Od 1. septembra 2017 za nove modele avtomobilov veljajo novi in zanesljivejši preskusi emisij. Predvidena je kar najširša uporaba alternativnih goriv.
Novi preizkusi, ki se bodo izvajali v dejanskih voznih razmerah ter po izboljšanem laboratorijskem postopku, bodo zagotovili zanesljivejše rezultate ter dopolnjevali druge ukrepe Evropske komisije za čisto, trajnostno in konkurenčno avtomobilsko industrijo, so sporočili iz predstavništva Evropske komisije v Sloveniji.
Meritve emisij NOx in drugih onesnaževal bodo zanesljivejše, saj se bodo izvajale v dejanskih voznih razmerah. Ta preskus bo dopolnjeval nov laboratorijski preskusni postopek za vse emisije, vključno z emisijami CO2 in porabo goriva ter emisijami NOx in drugimi onesnaževali zraka.
Uvajanje alternativne energije z nizkimi emisijami v promet
Oba preskusa sta za vse nove modele avtomobilov postala obvezna s septembrom 2017, za vse nove avtomobile pa se bosta uvedla med letoma 2018 in 2019. Prenovljen homologacijski sistem, ki ga je Komisija predlagala leta 2016, pa bo po sprejetju zagotovil večjo kakovost in neodvisnost preskušanja vozil, okrepil preverjanje vozil, ki so že v prometu, ter vključevan nadzor na ravni EU.
V zvezi s standardi kakovosti zraka morajo države članice upoštevati mejne vrednosti EU za številna onesnaževala, vključno z NO2, ter izdelati načrte za kakovost zraka v območjih ali aglomeracijah, kjer so te mejne vrednosti presežene. Namen Evropske strategije za mobilnost z nizkimi emisijami, ki jo je Komisija predstavila lani, pa je povečati učinkovitost prometnega sistema, pospešiti uvajanje alternativne energije z nizkimi emisijami v prometnem sektorju in prehajati na vozila brez emisij.
Z akcijskim načrtom do najširše uporabe alternativnih goriv
Poudarek je na več možnostih za alternativno energijo z nizkimi emisijami za osebne avtomobile in avtobuse, na elektrifikaciji v železniškem prometu ter na biogorivih v letalstvu, za tovornjake in avtobuse. Poleg tega namerava Komisija do novembra 2017 sprejeti akcijski načrt za infrastrukturo za alternativna goriva, s čimer bi omogočili kar najširšo uporabo alternativnih goriv v Evropi.
Komisija je po razkritjih septembra 2015, da se je skupina Volkswagen s prirejeno programsko opremo izogibala upoštevanju nekaterih emisijskih standardov, pozvala vse države članice, naj opravijo potrebne preiskave v zvezi z dejanskimi ravnmi emisij na svojem ozemlju ter zagotovijo skladnost s pravom EU. Njihovo delo je podprla z razvojem skupne metodologije preskušanja, da bi se ugotovile morebitne kršitve in zagotovila skladnost rezultatov nacionalnih preiskav, so še sporočili iz omenjenega predstavništva. (mj)