Evropska komisija začenja javno razpravo na temo podnebnih sprememb tudi v petih državah vzhodne in južne Evrope.
Njihov namen je vključitev evropskih državljanov v razpravo o podnebnih spremembah in spodbujanja individualnih ukrepov proti tem spremembam. Tako se bo v naslednjih dveh mesecih evropska komisarka za podnebne ukrepe Connie Hedegaard posvetila razpravam z državljani, podjetji in javnimi organi v petih državah vzhodne in južne Evrope o tem, kako pospešiti ukrepanje proti podnebnim spremembam.
V pobudo so vključene Portugalska in Italija v južni Evropi ter Poljska, Bolgarija in Litva v vzhodni Evropi. Za vse te države je značilno, da zaskrbljenost javnosti zaradi podnebnih sprememb narašča in da so možnosti zmanjšanja emisij z osebnimi prizadevanji večje kot v drugih evropskih državah. Javnomnenjske raziskave so namreč pokazale, da imajo Poljska, Bolgarija, Litva in Italija velike možnosti, da povečajo individualno ukrepanje glede podnebnih sprememb.
Teme petih prihajajočih nacionalnih dogodkov bodo različne, na vseh pa bodo potekale razprave med javnostjo, politiki in zasebnim sektorjem z zabavnimi vložki, kot so: modna revija na temo trajnostnih oblačil, kolesarska tura, fotografske razstave o nizkoogljičnih zgodbah o uspehu in umetniške predstave. Razprave, ki nosijo naslov 'Vizije sveta, ki nam je všeč', se začenjajo jutri v Varšavi. Tema pogovora bo usmerjanje poljskega gospodarstva na nizkoogljično pot. V Vilni bodo 22. maja razpravljali o zmanjšanju količine odpadkov, emisij in stroškov, v Sofiji pa 28. maja o oblikovanju nizkoogljične družbe v Bolgariji. V Lizboni bo 6. junija potekala razprava z naslovom Podnebju prijazni prihodnosti naproti. Dan kasneje pa bodo v Milanu razpravljali še o tem, kako lahko povečamo trajnost svoje potrošnje.
Dogodke bodo podprli in pri njih neposredno sodelovali številni izmed več kot 160 partnerjev v kampanji. Širša javnost bo imela pred vsakim dogodkom priložnost sodelovati pri razpravi in se pogovarjati s komisarko prek spletnih klepetalnic na twitterju ali facebooku. Kot je pred pričetkom razprav dejala komisarka, z osebnimi odločitvami vsakdo lahko kaj prispeva v boju proti podnebnim spremembam, zato bi rada prisluhnila državljanom in razpravljala o tem, kako lahko kot posamezniki ukrepamo proti podnebnim spremembam. Kupovanje lokalnih izdelkov ali izdelkov z energijskimi nalepkami, vožnja s kolesom in izogibanje nepotrebni porabi energije so primeri preprostih navad. Zato nam prav nič ne preprečuje, da ne bi udejanjali očitno dobre zamisli, je še povedala.
Dialogi so del vseevropske kampanje javnega ozaveščanja 'Svet, kot ti je všeč. S podnebjem, kot ti je všeč', ki poteka pod okriljem Evropske komisije. V ozadju kampanje pa je pomemben neizkoriščen potencial za zmanjšanje emisij CO2 s spreminjanjem navad. Dialogi bodo oblikovani po zgledu uspešnih razprav 'Vizije sveta, ki nam je všeč', s katerimi se je kampanja začela v Londonu in Madridu.
Kampanja 'Svet, kot ti je všeč. S podnebjem, kot ti je všeč' je od svojega začetka v oktobru 2012 pritegnila več kot 22 tisoč uporabnikov družbenih medijev in več kot 160 uradnih partnerjev, med katerimi so javni organi, nevladne organizacije ter predstavniki akademskega in poslovnega sveta. Njen namen je predstaviti obstoječe stroškovno učinkovite rešitve za uresničitev cilja EU, da se emisije toplogrednih plinov do leta 2050 zmanjšajo za 80 do 95 odstotkov, in hkrati spodbujati iskanje novih rešitev. (pb)