Vlada je sprejela predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varstvu pred ionizirajočimi sevanji in jedrski varnosti
Vlada je na včerajšnji seji sprejela več poenostavitev nekaterih upravnih postopkov, ki zadevajo največje število uporabnikov zakona: izvajalcev sevalne dejavnosti. Zakon precej poenostavlja tudi izdajo dovoljenj za vire sevanja, ki se uporabljajo pri izvajanju sevalne dejavnosti. Zaradi novih spoznanj, kot so posledice jedrske nesreče v Fukušimi ter po izvedenih stresnih testih nukleark, je predlaganih tudi več sprememb določb v poglavju Sevalna in jedrska varnost. Tako sta predlagana dva nova člena o projektnih osnovah jedrskega objekta, prvi o »običajnih«, drugi pa o razširjenih projektnih osnovah jedrskega objekta. Predlagane so spremembe določbe o sistemu vodenja, saj je eden od pomembnih dejavnikov sistema vodenja ter posledično visoke sevalne in jedrske varnosti tudi visoka varnostna kultura. Dodana je tudi določba o nadziranju ustreznosti nabavljene opreme, saj preprečevanje vgrajevanja neustrezne opreme v jedrske in sevalne objekte, pa tudi v naprave, ki oddajajo ionizirajoče sevanje, pomeni enega večjih izzivov mednarodne jedrske skupnosti. Pri določbi, ki se nanaša na gradnjo novega jedrskega objekta, se predlaga možnost, da investitor upravnemu organu, pristojnemu za jedrsko varnost, po delih dostavlja dokumentacijo, ki je potrebna za pridobitev soglasja h gradbenemu dovoljenju. Obseg celotne varnostne dokumentacije za gradnjo novega jedrskega objekta je namreč tolikšen, da upravni organ (izkušnje tujih upravnih organov, ki so kadrovsko bistveno močnejši od Uprave RS za jedrsko varnost) potrebuje več let za njen pregled. Da bi se ta čas vsaj nekoliko skrajšal (postopki za pridobitev vseh potrebnih dovoljenj so namreč zelo dolgi), se predlaga ta »olajšava«, ki bo investitorju omogočala sprotno dostavljanje dokumentacije, posledično pa tudi hitrejše odločanje upravnega organa.
Predlaganih je tudi več sprememb določb o varnostnem preverjanju oseb, ki delajo v jedrskih objektih, saj je praksa izvajanja teh določb pokazala, da posameznih zahtevanih podatkov niti ni bilo mogoče pridobiti, zlasti za tuje delavce. Predlaga se še podrobnejša določitev različnih vrst obratovalnega monitoringa (predobratovalni, obratovalni in poobratovalni), dopolnitev določb o opravljanju reguliranih poklicev. (vh)