Vlada je na včerajšnji seji med drugim obravnavala tudi predlog družb HSE. in TEŠ za spremembo Pogodbe o ureditvi razmerij v zvezi s projektom postavitve nadomestnega bloka 6 moči 600 MW v TE Šoštanj in Zakona o poroštvu Republike Slovenije za obveznosti iz dolgoročnega posojila v višini 440 milijonov evrov, ki ga je TEŠ najel pri Evropski investicijski banki ter ponovno uvedbo prednostnega dispečiranja za elektriko iz domačega primarnega vira, kar bi lahko izkoristili za premog iz Premogovnika Velenje.
Vlada je po proučitvi zahteve izpostavila, da prejeti predlog družb ne predstavlja dodatnih utemeljitev za predlagane spremembe, saj niso jasni razlogi, zaradi katerih bi se vlada morala lotiti spreminjanja Zakona o poroštvu Republike Slovenije za obveznosti glede TEŠ 6. Kot je poudarila TEŠ 6 dejansko že poskusno obratuje, poroštvo pa je bilo dano zaradi odobritve kredita EIB in za primer, če družba TEŠ ne bi uspela izpolnjevati obveznosti do kreditodajalca. Primarni namen omenjenega zakona je določitev poroštva, ki je enkratno in dano v skladu z zakonom in se ne more spreminjati. Poroštvo je bilo dano ob pogojih iz zakona in ne ob novih, predlaganih pogojih, ter velja brezpogojno.
V zvezi s predlogom glede ponovne uvedbe prednostnega dispečiranja, pa je vlada Slovenskemu državnemu holdingu predlagala, da prouči zadostnost in uspešnost izvajanja ukrepov predvidenih v načrtih finančnega in poslovnega prestrukturiranja družb Skupine HSE, še posebej pa družbe TEŠ in Skupine Premogovnika Velenje in presodi, ali je zagotovljena dolgoročna finančna vzdržnost skupine HSE in so znižana tveganja za unovčenje državnega poroštva. Po oceni vlade mora biti povsem jasno, da je uvedba prednostnega dispečiranja res zadnji možni ukrep, s katerim se še lahko zagotovi obratovanje TEŠ 6 in s tem izpolnjevanje obveznosti do kreditodajalcev. (bj)