Uredba podpira prehod na bolj trajnosten promet, zato predpisuje postopno uporabo obnovljivih in nizkoogljičnih goriv v pomorskem sektorju ter kopensko oskrbo ladij z električno energijo v pristaniščih od leta 2030 naprej.
Pomorska uredba FuelEU določa zahtevo za znižanje intenzivnosti toplogrednih plinov pri porabi energije ladij nad 5000 bruto ton v pristaniščih EU, ne glede na zastavo, pod katero plujejo. Letno povprečno zmanjšanje intenzivnosti toplogrednih plinov se bo v primerjavi s povprečjem leta 2020 povečevalo postopoma, in sicer za dva odstotka leta 2025 do 80 odstotkov leta 2050.
Uredba ponuja prožnost pri izbiri pravih tehnologij, goriv in poslovnih modelov. Vključuje mehanizem združevanja za pomoč pomorskemu prometu pri razvoju učinkovitih strategij za skladnost z uredbo in nagrajevanje naložb v energetski prehod.
Uredba vključuje tudi zahteve glede ničelnih emisij za privezane potniške ladje in kontejnerske ladje. Predpisuje uporabo oskrbe z električno energijo na kopnem ali alternativnih tehnologij brez emisij od 1. januarja 2030 v pristaniščih EU, ki je zajeta tudi v uredbi o infrastrukturi za alternativna goriva (AFIR), in od 1. januarja 2035 v vseh pristaniščih EU, opremljenih z napravami za oskrbo z električno energijo na kopnem.
Od 1. januarja 2025 morajo podjetja spremljati porabo energije na svojih ladjah med potovanji v EU in postankih v pristaniščih EU. Do 31. januarja 2026 bodo morala podjetja svojemu izbranemu preveritelju, ki bo zadolžen za nadzor aktivnosti spremljanja in poročanja v zvezi z uredbo, predložiti tako imenovano poročilo FuelEU. To bo služilo kot osnova za izračune ocen, ali je ladja leta 2025 dosegla cilje zmanjšanja intenzivnosti toplogrednih plinov.
Da bi EU do leta 2050 zmanjšala emisije toplogrednih plinov iz pomorskega prometa za 90 odstotkov, si EU prizadeva za razogljičenje pomorskega sektorja z ukrepi, kot so pomorska uredba FuelEU, razširitev sistema EU za trgovanje z emisijami na ladijski promet in uredba o infrastrukturi za alternativna goriva. Prav tako sodeluje z državami članicami pri razvoju globalnih ukrepov pri Mednarodni pomorski organizaciji (IMO).
Za pomoč pri povečanju proizvodnje obnovljivih in nizkoogljičnih goriv v Evropi je Evropska komisija v okviru Sklada EU za inovacije pomorskemu sektorju namenila 20 milijonov. V okviru Horizon Europe je pomorskemu sektorju za raziskave in inovacije na področju pomorskega prometa brez emisij namenih 530 milijonov evrov. Poleg tega proizvodnjo in dobavo čistih goriv v letalskem in pomorskem sektorju pomaga pospeševati tudi Industrijsko združenje za obnovljiva in nizkoogljična goriva.