Evropska komisija bo sredstva za naložbe zagotovila v okviru instrumenta za povezovanje Evrope (CEF).
Štiri od izbranih sedmih ukrepov za razvoj trajnostne in učinkovite prometne in energetske infrastrukture se nanašajo na prioritete "pomorske avtoceste", "pomorska pristanišča" in "multimodalne oblike prevoza", s poudarkom na sektorju plina (prispevek EU 8,8 milijona evrov). In sicer gre za projekt Cynergy med Ciprom in Grčijo, projekt Go4Synergy in LNG med Švedsko in Belgijo, projekt na Malti z nazivom Technical Study and Cost-Benefit Analysis for the Development of LNG as a Marine Fuel in Malta ter za poljski projekt: The small-scale LNG Reloading Terminal in Gdansk and bunkering services.
Dva ukrepa zadevata sektor električne energije, in sicer ceste in multimodalne oblike prevoza (prispevek EU 12,3 milijona evrov). Gre za projekt med Belgijo in Nizozemsko: TSO 2020: Electric “Transmission and Storage Options” along TEN-E and TEN-T corridors for 2020 ter za projekt SYNERG-E med Avstrijo in Nemčijo.
Še en ukrep pa je povezan s pametnimi omrežji s poudarkom na železniškem prometu (prispevek EU milijon evrov). Gre za hrvaški projekt: Optimisation of electric traction power supply from transmission net-work for increasing energy efficiency, s katerim naj bi Hrvaška okrepila energetsko učinkovitost svoje železniške infrastrukture. Ta projekt je povezan tudi s hrvaško-slovenskim projektom pametnih omrežij SINCRO.GRID. Stopnja sofinanciranja iz CEF znaša 60 odstotkov.
CEF je med glavnimi instrumenti financiranja strategije energetske unije, ki naj bi s ciljnimi infrastrukturnimi naložbami na evropski ravni spodbudila rast, delovna mesta in konkurenčnost v EU.
Evropska komisarka za promet Violeta Bulc je ob tem dejala, da je sektor prometa v Evropi še vedno v 94 odstotkih svojih energetskih potreb odvisen od nafte in prav zato EU vlaga v teh sedem projektov za pospešitev uvajanja alternativnih virov energije, s posebnim poudarkom na elektrifikaciji ter multimodalnem prevozu.
Evropski komisar za podnebje in energijo Miguel Arias Cañete pa je dodal, da bo vzpostavitev sinergije med prometnim in energetskim sektorjem povečala učinkovitost evropskega financiranja tovrstnih projektov in prispevala k nadaljnji vzpostavitvi skupnega energetskega trga. Uspešen zaključek prvega razpisa instrumenta CEF je po njegovem mnenju še en mejnik pri doseganju dolgoročnega cilja dekarbonizacije.