Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je zagnala kampanjo za skupinski nakup elektrike in plina za vse slovenske potrošnike.
Cilj kampanje je pod okriljem ZPS združiti čim več potrošnikov v Sloveniji, ki jih zanima zamenjava dobavitelja energije in zanje doseči čim boljšo ponudbo, brez skritih stroškov in vezave. Kot je na novinarski konferenci dejala predsednica ZPS Breda Kutin, zadnji podatki o gibanju cen potrjujejo vtis, da potrošniki plačujemo preveč. Čeprav so se cene elektrike v Sloveniji zniževale, so se tiste, ki veljajo za podjetja, znižale občutno bolj kot tiste, ki veljajo za potrošnike. Prav tako je število menjav dobavitelja pri potrošnikih prvič od liberalizacije trga naprej začelo padati. Trend je ravno nasproten tistemu pri poslovnih odjemalcih. Tudi primerjava končnih cen za odjemalce z veleprodajnimi cenami energije kaže na neugoden razplet za potrošnike, je še povedala Kutinova.
Zamenjava dobavitelja energije v okviru kampanje Zamenjaj in Prihrani je preprosta, brezplačna in nezavezujoča. Sodelujejo lahko vsi slovenski gospodinjski odjemalci električne energije in zemeljskega plina. Potrošniki se lahko prijavijo in tako sodelujejo v skupinskem nakupu preko spletne strani www.ZAMENJAJinPRIHRANI.si do 15. oktobra ter izpolnijo obrazec s podatki za izračun. Na licitaciji, ki bo 16. oktobra, bodo lahko sodelovali vsi ponudniki elektrike in plina, ki so izrazili interes za sodelovanje in potrdili, da se strinjajo s pogoji skupinskega nakupa in opredeljenimi lastnostmi ponudb (na primer navzgor omejena cena za 12 mesecev, nobenih sankcij za odstop od pogodbe ali skritih stroškov, pravočasno obvestilo o ceni po poteku 12 mesecev). Potrošniki, ki se bodo prijavili za sodelovanje v skupinskem nakupu, bodo po licitaciji prejeli oceno prihrankov v primeru zamenjave in ponudbo.
ZPS kampanjo pripravlja v sodelovanju z Evropsko potrošniško organizacijo BEUC. Direktorica Monique Goyens je ob tem povedala, da so skupinski nakupi energije novost za slovenske potrošnike, ne pa za potrošnike v številnih evropskih državah. V dosedanjih devetih akcijah kolektivnega nakupa energije, ki so jih organizirale potrošniške organizacije, članice BEUC, so potrošniki prihranili več kot 135 milijonov evrov, vendar pa velja poudariti, da so skupni prihranki še večji. Kampanje za kolektivne nakupe namreč spodbudijo dobavitelje, da ponudijo boljše ponudbe in pogoje. A skupinski nakupi so le del zgodbe. Potrošniki potrebujejo podjetja, ki spoštujejo pravila igre, kot so roki zamenjave dobavitelja, in regulatorje, ki spodbujajo konkurenčnost na trgu energije. Zato skupinske nakupe podpirata tudi Evropska komisija in ACER, kampanjo pa je podprla tudi Agencija za energijo. (pb)
Podrobnejše informacije: www.ZAMENJAJinPRIHRANI.si