Po njegovih besedah je Slovenija med predsedovanjem Svetu EU v ta predlog usmerila veliko prizadevanj in dosegla napredek pri tehničnih vidikih in glede ravni ambicioznosti. Po njegovih besedah bo prehod na alternativna goriva znatno prispeval k zmanjšanju našega ogljičnega odtisa, saj se bo uporaba fosilnih goriv nadomestila z alternativnimi gorivi in gorivi iz obnovljivih virov z nizkimi ali ničelnimi emisijami toplogrednih plinov. Danes premalo ljudi kupuje vozila na alternativna goriva, saj je infrastruktura za polnjenje ali oskrbo z gorivom omejena – infrastruktura je po vsej EU zelo neenakomerno razpršena. Po drugi strani pa ne napredujemo dovolj hitro pri gradnji infrastrukture za polnjenje ali oskrbo z gorivom iz strahu pred nasedlimi naložbami, saj to infrastrukturo še vedno uporablja zelo malo vozil.
Razprava je pokazala široko podporo ambicioznosti pri prehodu na brezogljično družbo, kakor tudi zavezanost k hitremu napredovanju pogajanj. Vrtovec priznava, da poleg ambicioznih ciljev potrebujemo tudi realne cilje. Tako bo za dogovor treba doreči še nekatera pomembna vprašanja, kot so raven ambicij in ciljev, roki, fleksibilnosti, ki bodo upoštevale različne izhodiščne položaje in možnosti ter specifike držav članic. Države članice so opozorile tudi na stroškovne vidike, potrebne naložbe in instrumente za finančne in druge spodbude ter na zagotavljanje konkurenčnosti evropskega prometnega sektorja v svetovnem kontekstu.