Prodaja CNG v Celju narašča
Polnilna postaja za stisnjen zemeljski plin, ki so jo konec lanskega januarja odprli v Trnovljah pri Celju, obratuje nemoteno in brez izpadov, ki bi uporabnikom povzročali težave, pravijo na Mestni občini Celje. Količina iztočenega stisnjenega zemeljskega plina postopoma narašča. Lani so ga prodali nekaj manj kot 89.000 kilogramov, slabih 70 odstotkov za javni mestni promet, ostalo pa pogodbenim partnerjem, za službena vozila javnih podjetij in drugim.
Načrtujejo dodatne naložbe
V javnem podjetju Energetika Celje, ki po pooblastilu Mestne občine Celje upravlja s CNG polnilnico, že načrtujejo dodatne naložbe, s katerimi jo bodo nadgradili. Letos nameravajo na polnilni postaji vgraditi dodatni kompresor, ki bo zagotavljal višjo stopnjo zanesljivosti obratovanja.
Če bo poraba stisnjenega zemeljskega plina še naprej naraščala in če bo dovolj proračunskega denarja, bodo letos ali prihodnje leto vgradili dodaten točilni otok in dve polnilni mesti, kasneje pa bodo po potrebi objekt nadgradili še s hitro električno polnilnico.
Celjska CNG polnilnica je peta v Sloveniji, dve sta še v Ljubljani, ena je v Mariboru in ena na Jesenicah. Gradnja je stala okoli 932.000 evrov in je v okviru projekta MULTI-E sofinancirana s 186.000 evri evropskih sredstev.
Prednosti CNG
»Polnilnice nismo zgradili le zato, da bi se v njej polnili avtobusi javnega mestnega potniškega prometa (Celebus), ampak tudi za vsa ostala vozila na to vrsto pogona,« pravijo na celjski občini, kjer so opozorili tudi na prednosti tega goriva:
»Stisnjen zemeljski plin, za katerega uporabljamo kratico CNG (ang. compressed natural gas, skrajšano CNG), ki je pri nas poznan tudi kot metan, je alternativno pogonsko gorivo, ki ima veliko prednosti. Gre za tehnološko obdelan zemeljski plin, ki je stisnjen na tlak 200-230 barov in zavzame malo prostora. Vozila, ki jih poganja zemeljski plin, so varna in okolju prijazna. Njihovi motorji delujejo tiho, imajo dolgo življenjsko dobo in okolja skorajda ne obremenjujejo s trdnimi delci PM10. Emisije teh očem nevidnih delcev so zanemarljivo majhne, kar je za naše mesto zelo pomembno.«
Tudi cena je v primerjavi z motornim bencinom in dizelskim gorivom zelo konkurenčna. CNG ima večjo kalorično vrednost kot bencin in dizel. Energijska vrednost enega kilograma CNG je enaka 1,57 litra bencinskega goriva, 1,39 litra dizelskega goriva in 1,98 litra avtoplina (LPG). Če odštejemo za gorivo 10 evrov, bomo z avtomobilom na bencin prevozili 151 kilometrov, z avtom na dizel 182 kilometrov, z avtom na CNG pa kar 311 kilometrov.
Spodbujanje rabe alternativnih goriv v prometu, med katere sodi tudi CNG, je ena izmed prednostnih usmeritev EU na področju trajnostnega razvoja. Alternativna goriva so tista, ki se vsaj deloma uporabljajo kot nadomestek za fosilne naftne vire, prispevajo k dekarbonizaciji prometa in zmanjšujejo vpliv prometa na okolje. V javnem podjetju Energetika Celje že imajo štiri vozila na stisnjen zemeljski plin. Za nakup so se odločili tudi v javnih podjetjih Vodovod-Kanalizacija Celje in Simbio Celje. Prvi avtomobil na to vrsto goriva, ki je prijazno okolju, je kupila tudi Mestna občina Celje.
1174