Razvoj e-mobilnosti bodo pospešile zmogljivejše baterije
Po najnovejšem poročilu Mednarodne agencije za energijo (IEA) so med tehnologijami, ki s svojim napredkom sledijo zastavljenim trajnostnim ciljem, tudi električna vozila, ki so v letu 2018 z 2 milijona prodanih vozil dosegla nov rekord.
Kot meni Colin McKerracher, vodja naprednega prometnega transporta v raziskovalni družbi Bloomberg New Energy Finance (BNEF), se za hitrejši razvoj električnih avtomobilov v svetu odpirajo čedalje večje možnosti, saj je svetovna prodaja klasičnih osebnih avtomobilov že presegla svoj vrh, postopoma pa se vse bolj uveljavlja interes za električno mobilnost. Po napovedi analitikov BNEF bo že čez 20 let kar 50 odstotkov vseh novih prodanih avtomobilov električnih.
Razvoj električnih avtomobilov v svetu sicer zelo napreduje zaradi inovacij in izboljšav na področju njihove energetske učinkovitosti (na primer učinkovitejši električni motorji, učinkovitejše pnevmatike, itd.). Da pa bi se električni avtomobili lahko uspešno kosali z bencinskimi avtomobili, bo treba razviti predvsem zmogljivejše baterije, ki lahko shranijo več energije. S tem se bo namreč povečala razdalja, ki jo električni avtomobili prevozijo z enim samim polnjenjem; seveda pa bo treba povečati tudi hitrost njihovega polnjenja na električnih polnilnicah. Kot pravi Seth Goldstein, raziskovalec industrijskega razvoja električnih vozil v podjetju Morningstar, električni avtomobili trenutno prevozijo 200 milj z enim polnjenjem, v roku 10 let pa naj bi razvoj na tem področju omogočil, da bodo z enim polnjenjem prevozili povprečno 300 milj, kar naj bi ustrezalo udobju in potovalnim navadam večine voznikov.
Trenutno akumulator za električne avtomobile stane približno 176 ameriških dolarjev za kilovatno uro. Po napovedi BNEF pa naj bi z nadaljnjimi izboljšavami do leta 2025 zagotovili, da se bo njegova cena znižala le na 87 ameriških dolarjev za kWh (kilovatna ura v tem primeru pomeni mero, koliko energije lahko shrani baterija).
Več o tem na: about.bnef.com
1832
Avtor fotografij: | Freerange Stock |