S projektom NEXT-E do večjega števila polnilnih postaj
Anonym
/ Categories: Energetika

S projektom NEXT-E do večjega števila polnilnih postaj

Projekt NEXT-E bo od Evropske komisije prejel največjo denarno podporo za pospešitev širjenja polnilne infrastrukture za vozila na električni pogon v Srednji in Vzhodni Evropi, sporočajo iz družbe Petrol.  

23. junija 2017 je Evropska komisija sporočila, da bo s programom instrumenta za povezovanje Evrope sofinancirala izbrani projekt NEXT-E, in sicer s priporočenim sofinanciranjem 18,84 milijona evrov za projekt električnih vozil IPE. 

Projekt NEXT-E bo vzdolž osrednjega omrežja namestil 222 več standardnih hitrih polnilnih postaj (50 kW) in 30 ultra hitrih polnilnih postaj (150–350 kW) ter vzpostavil osrednje koridorje TEN-T. S tem  bo ustvaril bistveno infrastrukturo za polnjenje električnih vozil (EV) v Češki republiki, na Slovaškem, Madžarskem, v Sloveniji, na Hrvaškem in v Romuniji. 

V podporo nacionalnim načrtom električne mobilnosti

Projekt NEXT-E  je bil izbran med 152 uspešnimi transportnimi projekti izmed prvotnih 349 transportnih projektov, ki so se prijavili za sofinanciranje IPE v skupnem znesku 7,5 milijarde evrov. Projekt predstavlja dober model enkratnega sodelovanja vodilnih skupin v sektorju elektrike, nafte in plina, ki so združile svoje sile z OEM (proizvajalci avtomobilov), da bi ustvarili interoperabilno in nediskriminatorno omrežje napajanja EV kot izvedljivo alternativo obstoječega omrežja ICE (vozil z motorji z notranjim izgorevanjem). 

Konzorcij NEXT-E sestavljajo skupina E.ON (Zahodnoslovaška energetika na Slovaškem, E.ON Češka republika, E.ON Madžarska, E.ON Romunija), Skupina MOL (ki jo predstavljajo hčerinske družbe v vseh 6 sodelujočih državah – Sloveniji, Češki, Slovaški, Hrvaški, Madžarski in Romuniji), Hrvaško elektrogospodarstvo na Hrvaškem, PETROL (v Sloveniji in na Hrvaškem), Nissan in BMW. Petrol bo v Sloveniji postavil 16 hitrih (50 kW) in 4 ultra hitre (150-350 kW) polnilnice, MOL pa 11 hitrih in 1 ultra hitro polnilnico.

Konzorcij bo podpiral nacionalne načrte električne mobilnosti in strategijo za širitev EV v regiji, razvijal trajne rešitve polnjenja, ocenjeval povezovanje obnovljive energije in uvajal inovativne poslovne procese in pakete za potrošnike, s čimer bo zmanjšal odvisnost od nafte in prispeval k dekarbonizaciji v Evropi. Tesno bo sodeloval z ministrstvi za promet, Evropsko komisijo in oblikovalci politike, s čimer bo zagotovil, da bo znanje, pridobljeno v projektu, zagotavljajo učinkovito postopno kohezijsko uvajanje infrastrukture za polnjenje električnih vozil (EV).  

Sledilo bo pilotno uvajanje hitrih in ultra hitrih polnilnih postaj

Projekt bo opredelil najboljšo strategijo in stroškovno najučinkovitejše pristope k infrastrukturi za polnjenje električnih vozil (EV) in izvajanje storitev, s čimer bo podpiral večjo uporabo električnih vozil v regiji, povezal zahod in kohezijsko Evropo ter spodbudil nemoteno in udobno vožnjo na daljših razdaljah, ki 100-odstotno temelji na elektriki. 

Podrobnemu načrtu omrežja in študijam IKT bo sledilo dvofazno pilotno uvajanje hitrih in ultra hitrih polnilnih postaj, ki se bo zaključilo s končnim kohezijskim načrtom uvajanja in časovnim načrtom. Projektne dejavnosti so se začele leta 2017 z izvajanjem večletnih mednarodnih dejavnosti, za katere je načrtovano, da se bodo končale 31. decembra 2020, med drugim sporočajo iz družbe Petrol.

Previous Article Hidroelektrarne za tretjino manj, TEŠ za petino več
Next Article Slovenija ena redkih držav brez strategije o vpeljavi vodika kot energenta
Print
1121