Slovenija začenja s pripravo nacionalnega okvirja za alternativna goriva
Konec oktobra lani je bila v Uradnem listu EU objavljena Direktiva o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva. Glavna cilja Direktive sta zmanjšati odvisnost od nafte in ublažiti negativen vpliv prometa na okolje.
V skladu z direktivo bodo morale države članice zagotavljati minimalno infrastrukturo za alternativna goriva ter skupne evropske standarde za zasnovo in uporabo polnilnih postaj, vključno z enotnim priključkom za polnjenje električnih vozil. Z novimi pravili je EU končno postavila dolgo pričakovani zakonski okvir, na osnovi katerega podjetja lahko sedaj investirajo v infrastrukturo. S tem torej alternativna goriva postajajo ključna za izboljšanje zanesljivosti oskrbe z energijo, zmanjšanje vplivov prometa na okolje in za povečanje konkurenčnosti podjetij v EU, ki se ukvarjajo s tovrstnimi tehnologijami.
Nova pravila zajemajo elektriko, utekočinjen zemeljski plin, stisnjen zemeljski plin in vodik. Ti čisti energenti so se do sedaj srečevali s tremi glavnimi ovirami: visokimi cenami vozil, majhno sprejemljivostjo med uporabniki in s pomanjkanjem ustreznih polnilnih in črpalnih postaj. Nova direktiva EU pa naj bi te odpravila.
Po novi direktivi je treba potrošnikom zagotoviti tudi dostop do jasnih informacij o gorivih, ki se lahko uporabljajo za vozila, primerjavo cen s konvencionalnimi gorivi ter informacije o lokacijah polnilnih in črpalnih postaj. Prav tako nova zakonodaja zahteva standardizirano označevanje v navodilih za uporabo vozil, v prodajalnah ter na polnilnih in črpalnih postajah.
Direktiva državam članicam EU nalaga, da morajo do 18. novembra 2016 sprejeti nacionalni okvir politike za razvoj trga v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju ter za vzpostavitev ustrezne infrastrukture. Ta mora vsebovati oceno trenutnega stanja in prihodnjega razvoja trga v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju, tudi v zvezi z možnostjo njihove hkratne in kombinirane uporabe, ter vzpostavljanja ustrezne infrastrukture za goriva, pri čemer se, kadar je ustrezno, upošteva tudi čezmejna neprekinjena pokritost. Poleg tega pa še nacionalne cilje v zvezi z razvojem elektromobilnosti, uporabe vozil na stisnjen in utekočinjen zemeljski plin ter vodika.
Ker so ukrepi na tem področju različni, bodo v medresorsko delovno skupino vključeni predstavniki: ministrstva za infrastrukturo (energetika, pomorstvo, ceste in cestni promet, letalstvo in trajnostna mobilnost ter finančna in pravna služba), ministrstva za gospodarstvo, ministrstva za finance, ministrstva za okolje in prostor, ministrstva za javno upravo (za področje lokalnih skupnosti) in službe vlade za razvoj in evropsko kohezijsko politiko. (pb)
1637