V prihodnje bo združevanje nujno
Vladimir Habjan
/ Categories: Energetika

V prihodnje bo združevanje nujno

V družbi ECE so lani jeseni izvedli projekt optimizacije poslovanja in organizacijskih sprememb. To je bilo potrebno po združitvi Elektro Celje Energija in družbe Elektro Gorenjska Prodaja. Strategija družbe, da dobavlja električno energijo izključno iz obnovljivih virov brez doplačila, vsekakor ostaja nespremenjena, vse pa bo odvisno od morebitnih novih povezav, o katerih je že bilo govora v medijih.

 

Kot je znano, je avgusta lani vodenje družbe prevzel novi direktor Sebastijan Roudi, mag. ekonomije, poznavalec področja prodaje energentov in financ. V ECE je zaposlen od leta 2011 iz časa izločitve družbe iz Elektra Celje. S področjem odpiranja trga električne energije je povezan od samih začetkov. Pred tem je deset let delal v Elektru Maribor na področju prodaje električne energije in analiz. Tudi v ECE je deloval na področju prodaje energentov in analitike ter bil član ožje ekipe prejšnjega direktorja.

 

Od lanskega avgusta ste direktor ECE. Kako ste se znašli v tej vlogi? Imate kaj managerskih znanj?

Skoraj bo že minilo leto od dneva, ko sem prevzel mesto direktorja. Glede na to, da sem v podjetju delal že pred tem in tako dobro poznal poslovanje, s prevzemom vodenja nisem imel posebnih težav, sem se pa zavedal, da bom potreboval dodatna znanja s področja vodenja. Zasnoval sem ožjo vodstveno ekipo, ki jo poleg mene tvorita še namestnik in pomočnik direktorja. Opredelili smo ključna področja delovanja in uspešno izvedli spremembe na področju optimizacije in organizacije poslovanja ter najbolj nujne spremembe delovanja družbe. Gre za notranjo konsolidacijo podjetja, ki pa še ni povsem končana.

 

So bile spremembe potrebne zgolj zaradi združitve? Kako ste optimizirali število ljudi?

Deloma zaradi združitve, veliko zaradi potreb poslovnega okolja, deloma pa tudi na račun informacijskega sistema, ki smo ga zamenjali pred dvema letoma, a je bil še vedno v fazi razvoja. Ni dajal vseh možnosti, ki nam jih nudi danes, saj smo ga sproti nadgrajevali in dopolnjevali. Danes nam omogoča masovne obdelave podatkov na vseh potrebnih področjih, nižje stroške delovanja, izboljšali smo področje izterjave, tudi organizacijo dela in kadrovanje. Ker sem bil pet let najožji sodelavec prejšnjega direktorja, sem vedel, kam smo vlagali glavnino naporov in kam manj. Po menjavi vodstva smo dokaj hitro ugotovili, kje so še rezerve, nekaj pa so nam narekovale tudi razmere na trgu. Danes je zaposlenih manj ljudi, kot nas je bilo ob združitvi.

 

Kako ocenjujete združitev z Elektro Gorenjska Prodaja? Kakšni so bili učinki združitve?

Združitev je bila zahtevna, zdaj vemo, da bolj, kot smo načrtovali oziroma predvidevali. Čeprav gre za podjetji, ki sta se ukvarjali z enako dejavnostjo, so bile medsebojne razlike v organizaciji, programski opremi, negovanju blagovnih znank in politiki vodenja podjetij zelo velike. Morali smo se spoznati, si začeti zaupati in predvsem razumeti skupne cilje, ki smo jih s procesom povezovanja želeli doseči. Proces ustvarjanja skupne identitete podjetja še ni popolnoma končan, verjamem pa, da smo na pravi poti. To nam kažejo tudi dobri rezultati poslovanja podjetja, kar je bil tudi naš namen, seveda pri tem ne smemo zanemariti zadovoljstva naših kupcev.

 

Se vam v prihodnosti obetajo še kakšne nove povezave?

O tem odločata lastnika podjetja, Elektro Celje in Elektro Gorenjska. Pred časom so bile javno že objavljene namere o vertikalni integraciji pod okriljem HSE in horizontalne s trenutnimi konkurenti. Osebno menim, da je konsolidacija tržnih akterjev in ne nadaljnja drobitev z vstopom novih nujna.

 

Se bo strategija družbe v čem spremenila? Boste še vedno prodajali električno energijo izključno iz obnovljivih virov? Načrtujete še kak nov energent?

Strategija razvoja podjetja ostaja podobna. Verjamemo, da je energija proizvedena iz obnovljivih virov naša prihodnost. Priložnosti vidimo tudi v drugih okoljsko vzdržnih praksah, pri čemer imam v mislih samooskrbo z vsemi vrstami energentov v povezavi s pametnimi omrežji. Imamo orodja, ki bodo omogočala končnemu uporabniku možnost sodelovanja pri upravljanju porabe. Ponudba energentov se zaenkrat ne spreminja, torej prodaja biomase uspešno teče, z deležem prodaje zemeljskega plina pa še nismo povsem zadovoljni. Očitno je, da rabimo še nekaj izkušenj, zakonitosti obvladovanja trženja so namreč povsem druge kot pri prodaji elektrike.

 

Kakšno je vaše mnenje glede sedanjega števila trgovcev v Sloveniji?

Že leta 2012 smo z vso resnostjo dojeli, da je konec monopola pri prodaji energentov in naš fokus usmerili v to, kako biti boljši, uspešnejši in prijaznejši do uporabnikov, ter seveda cenovno konkurenčnejši. Ne bom izdal poslovne skrivnosti, če povem, da za uspešno poslovanje družbe kot je naša, potrebujemo dovolj velik portfelj različnih kupcev in proizvajalcev vseh vrst energentov, od gospodinjstev, do malih poslovnih odjemalcev in seveda tistih največjih, ki stabilizirajo in omogočajo optimiranje bilančne skupine. Sicer po mojem mnenju ni prostora za tolikšno število trgovcev, kot jih imamo trenutno na našem trgu.

 

"Posel delamo ljudje in čeprav smo z našimi odjemalci skoraj dnevno v kontaktu tudi preko našega portala, kjer lahko spremljajo gibanje cen energentov, ponudb, porabe, račune in podobno, je osebni stik še vedno zaželen in zelo pomemben."

 

ECE v številkah:

- 72 zaposlenih v ECE

- 6 poslovnih enot: Celje, Kranj, Krško, Slovenj Gradec, Velenje in Žirovnica

- 175.000 gospodinjskih odjemalcev in 23.000 poslovnih

2,7 TWh je skupna prodaja na leto

Previous Article NEK podpisal pogodbo z italijanskim podjetjem Ansaldo
Next Article Izbrani projekti za izvajanje trajnostnih urbanih strategij
Print
1200